וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביבאי: "שום דבר לא יסיר את האחריות של חולדאי לאירועי יום כיפור"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 17:56

מבטיחה שתקצוב משך כהונה לשתי קנדציות, מזהירה מפני שינוי ביחס ללהט"ב, ומאשימה את חולדאי במהומות בערב הצום. האלופה לשעבר, שמנסה להזיז את ראש העיר ת"א מלשכתו לראשונה זה 25 שנה, בראיון באולפן וואלה!: "מי שרוצה להתפלל בבית כנסת בהפרדה, שיתכבד. המרחב הוא לכולם"

אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "שום דבר לא יסתיר את האחריות של חולדאי לאירועי יום כיפור"/מערכת וואלה!

אורנה ברביבאי כבר שברה כמה תקרות זכוכית. מי שהייתה האלופה הראשונה בצה"ל, נבחרה לכנסת ואף כיהנה כשרת כלכלה - מנסה לעשות את מה שאף אחד לא הצליח לעשות מאז 1998: להזיז את ראש העיר תל אביב רון חולדאי מתפקידו.

"מייד בתום צום יום הכיפורים הגעתי לכיכר דיזנגוף", אומרת ברביבאי בראיון לתוכנית "סופ"ש שלו" המשודרת בוואלה! פלוס, ותקפה את חולדאי על חלקו במהומות שפרצו בכיכר בערב הצום: "שום דבר לא יסתיר את האחריות שלו, בסופו של דבר לא הייתה היערכות נכונה".

אנחנו בסוף אחד השבועות הקשים שידעה תל אביב. חודש לפני הבחירות לראשות העיר. אם היית ראש העיר בסיפור הזה, מה היית עושה אחרת?
"מוודאת שהאירוע לא היה קורה באופן הזה. כשיש גוף שאומר, "אני הולך לעשות אירוע בהפרדה בניגוד להחלטת העירייה, בניגוד לקביעת בית משפט", ומקים מחיצה - זו נקודת אל חזור. היה צריך להיות שם פיקוח, אכיפה, והיה צריך לוודא שהמראות הקשים לא יקרו. הקדושה של יום כיפור הופרה בצורה בוטה, מדובר באירוע חמור שלא נוהל כהלכה והיה צריך להתערב קודם".

אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "להט"בים בת"א אומרים שהם מרגישים שהאקלים השתנה ושפוגעים בהם
". ניב אהרונסון
אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "להט"בים בת"א אומרים שהם מרגישים שהאקלים השתנה ושפוגעים בהם "/ניב אהרונסון

הייתה חסרה מנהיגות. המתיחות הייתה די צפויה.
"דווקא בגלל זה צריך לעשות הערכת מצב מקדימה. חלק מהעניין הוא שראש העיר נתן לגופים האלה להגיע לתל אביב. אלה גופים שנתמכים על ידי אנשים שיוצאים נגד להט"בים ושירות נשים בצבא".

צריך להוציא אותם מהעיר?
"מי שנתן להם מקום בעיר, שלא יתפלא שאנחנו חווים אירועים קשים כאלה. הם מגיעים לעיר ליברלית לא במטרה להשתלב אלא לקחת בכוח. הם הגיעו לכיכר בכוונה להתריס ואז אומרים שאנחנו נביא להתנגשות בין יהודית לדמוקרטית".

היית מוציאה את ראש יהודי מתל אביב?
"הייתי מפסיקה כל תמיכה והכרה בראש יהודי. אין להציג אותי כמישהי שיוצאת נגד היהדות. צמתי, הייתי בבית כנסת עם הפרדה כמו בכל שנה. נחשפתי לסיפור הזה בצאת כיפור".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "אם אבחר, אקצוב לעצמי את הכהונה לשתי כהונות". ניב אהרונסון
אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "אם אבחר, אקצוב לעצמי את הכהונה לשתי כהונות"/ניב אהרונסון

היו כאלה שחשבו שהיית צריכה להיות שם.
"האירוע לא נוהל כמו שצריך. יש ראש עיר מכהן שהיה צריך לדאוג שהם לא יחשבו שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים. מגילת העצמאות נכתבה ברוח נביאי ישראל אבל גם של שוויון דת, גזע ומין. הארגון ראש יהודי משקף את זה? בוודאי שלא.

איזה עמותות דתיות כן יכולות לפעול?
"עמותות שאומרות יהודית ודמוקרטית. בבית הכנסת תתפלל בהפרדה, אני לא יוצאת נגד בתי כנסת. אני יוצאת נגד מי שקובע שבמרחב הציבורי אומרים לי שאני לא מספיק יהודייה".

היו גם תושבים שרצו להתפלל כך.
"כשלא מסדירים סדר ציבורי ולא נותנים אפשרות להתפלל בשקט, אתה נותן לגיטימיות במי שבוחר לפגוע במרחב הציבורי".

אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "הייתי מפסיקה כל תמיכה של העיריה בראש יהודי". ניב אהרונסון
אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "הייתי מפסיקה כל תמיכה של העיריה בראש יהודי"/ניב אהרונסון

מה הולך להיות עכשיו?
"הרעיון של להכניס אצבע בעין ולבוא ולהגיד "אם לא תכבדו את הדרך שלנו, אנחנו נעשה את זה בכוח" - לא מקובל עליי במדינת חוק ובעיר ליברלית. אני מסתובבת בעיר ולהט"בים אומרים לי שהם מרגישים שהאקלים השתנה ושפוגעים בהם. התקשר אליי קצין שלי לשעבר, דתי, וסיפר שירקו עליו ועל אשתו ואמרו להם להסתלק מפה. זה חוסר מנהיגות. יש כאן ממשלה מטורפת ונתניהו, כראש הליכוד, מורה על זה לציבור שלו".

מה אומרים לתושבים שעוברים לתל אביב ורוצים תפילות בהפרדה?
"לא אמרתי לא לתפילות בהפרדה בבית כנסת. תושב דתי שבא לחיות בתל אביב ורוצה להתפלל בבית הכנסת שלו - שיתכבד. אמרתי שבמרחב הציבורי יהיה מרחב ציבורי לכולם. לא אתן לגיטימיות של מי שמפר את זה. מי שחושב בשם הדת, שזו לא דת מבחינתי, הוא ייקח את המרחב הציבורי - לא ימצא אותי מקבלת את זה".

אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "מי שרוצה להתפלל בבית כנסת בהפרדה - שיתכבד. המרחב הציבורי הוא לכולם". ניב אהרונסון
אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "מי שרוצה להתפלל בבית כנסת בהפרדה - שיתכבד. המרחב הציבורי הוא לכולם"/ניב אהרונסון

במחנה שלך הליברלי ראינו בימים האחרונים אפילו מהמפלגה שלך כל מיני גמגומים. יאיר לפיד האשים את הגרעינים המשיחיים ויממה אחר כך הוא אומר שאולי צריך להסתכל ולקחת אחריות.
"אני לא דוברת של לפיד, הוא מאוד ברור. הגרעינים החיצוניים שמגיעים לעיר, שהמשימה שלהם לשנות את הצביון ובראשם ברב שמואל אליהו והרב לוינשטיין נגד תושבי העיר - לא מקובלים עליי. בסופו של דבר ראינו מראות קשים בחג, אף אחד בישראל לא הרגיש טוב עם המראות האלה. התגובה הייתה לגבי ההתנהלות קדימה. עיריית תל אביב לא התנהלה כמו שהייתה צריכה. גרעין תורני שמרגיש ביטחון מספיק גדול בניגוד להחלטת בית משפט ולהחלטת עירייה. אלה לא החלטות תיאורטיות".

היה דיבור שמלחמות הדת הן נקודות מפנה בקמפיין של חולדאי אבל אני לא בטוחה שזה קרה כמו בנייה, דיור בר השגה ואין באמת הבדל בינך לבין חולדאי.
"שכל אחד ישאל את עצמו אם אפשר לשרת במשרה ציבורית 30 שנה ואם זה סביר. צריך לקצוב כהונה. בהרבה מדדים, העיר הלכה אחורה. הייתה נטישה המונית של צעירים. במובן הזה אני מאוד שונה ממנו. אני בעד שיתופי פעולה, אבל לא במחיר של מכירת ערכים. יפו מובילה בפשיעה, מספר התאונות גבוה, אין שליטה במה שנעשה כאן. כמי שניהלה בצבא ובממשלה, אני מביאה את היכולות והניסיון ואהיה קשובה לתושבים. אם אבחר, אקצוב לעצמי את הכהונה לשתי כהונות".

אחד הדברים שעלו במאבק הזה מול חולדאי זה למה לרוץ מול ראש עיר מכהן שמגדירים אותו כמוצלח. יש ערים מסביב שאין בהם ראשי ערים ליברלים כמו חולדאי ויש עתיד שמה את רוב האסימונים שלה על מאבק בתוך הגוש.
"מי שמבין עניין יודע שהמגמות של הממשלה הזאת היא לפגוע בראשי ערים. הצבעתי לחולדאי לפני 5 שנים. בחמש השנים האחרונות זה ברח לו. אגב, בגלל זה אני חושבת שהוא לקח את אסף זמיר. העיר חייבת לקבל החלטה על מנהיגות אחרת".

ההחלטה הזו מייצרת שסעים במחנה הליברלי. ליברמן תומך בך, אבל מיכאלי, סער וכנראה גם גנץ לא.
"יש עתיד וליברמן ביחד שווים 30 מנדטים בכנסת. אני מביאה איתי ידע על איך להביא לחקיקה. אני יכולה להביא ערך על שיתוף פעולה מול הכנסת. אני אבוא ממקום של נמרצות ורעננות. עדכון גרסה של המציאות שתל אביב נמצאת בה".

דווקא עכשיו יצאה הסדרה "האחת" וחולדאי מככב שם. שמעתי אנשים אומרים שדווקא עכשיו זה האיש שצריך להמשיך לנהל את תל אביב.
"השאלה היא שאלה גדולה. האם סביר והגיוני למלא 30 שנה תפקיד ציבורי בדרך כזו? אני לא חושבת שבחמש השנים האחרונות הוא עושה עבודה טובה. העיר ירדה במדדים. אפילו בהקשר של להט"בים היא נמצאת במקום חמישי. הערים האחרות מובילות כי יש בהן ראש עיר חדש. אני חושבת שיש לי את כל הכישורים והיכולות לעשות את השינוי".

בסצנת הסיום אומר גיל רגב שלא טוב למות בעד ארצנו.
"האמירה טלטלה אותי וראיתי את הכאב שלו, אבל אני לא יכולה להגיד את זה. כמי שעסקה בעידוד שירות בצה"ל, אני לא יכולה להגיד לא לשרת. לא צריך לבלבל את הנוער באמירה כזו. המגמות ההרסניות של הממשלה לוקחות אותנו לדיון שאין שוויון ועושים את זה מהמקפצה".

אם לא תנצחי בבחירות, האם תחזרי לפוליטיקה הארצית?
"אני התפטרתי. הגעתי לתל אביב כדי להשפיע. אני מקדישה את כל כולי כדי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully