וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ארמניה: בעוד כמה ימים לא יישארו ארמנים בנגורנו-קרבאך

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 11:40

יותר מחצי מ-128 אלף תושביו הארמנים של החבל ברחו ממנו בימים שחלפו מאז כיבושו בידי אזרבייג'ן, שאותה מאשימה ירבאן בטיהור אתני. הממשל הבדלני הודיע שיחדל להתקיים מ-1 בינואר, ואחד ממנהיגיו לשעבר שנעצר בידי באקו מואשם במימון טרור. השליט האזרי ביקר במובלעת

פיצוץ בתחנת דלק בנגורנו-קרבאך/טוויטר

ראש ממשלת ארמניה ניקול פשיניאן אמר היום (חמישי) כי בתוך כמה ימים לא יישארו ארמנים בנגורנו-קרבאך, אחרי שיותר ממחצית מתושבי החבל נמלטו ממנו בתוך שבוע. לפי דוברת של ראש הממשלה, יותר מ-65,036 בני אדם מתוך 120 אלף הארמנים שחיו בשטח השנוי במחלוקת חצו את הגבול מאז שאזרבייג'ן רשמה ניצחון צבאי במתקפת בזק בשבוע שעבר.

במקביל, הרשויות הבדלניות בקרבאך הודיעו כי החל מ-1 בינואר הקרוב, הן יתפרקו והרפובליקה המקומית תחדל מלהתקיים. כניעתם של הבדלנים הייתה חלק מתנאי הפסקת האש עם אזרבייג'ן, שהחזירה את השליטה על הטריטוריה ההררית אחרי יותר מ-30 שנות סכסכוך.

פליטים ארמנים חוצים את הגבול מנגורנו-קרבאך אל ארמניה, 27 בספטמבר 2023. רויטרס
פליטים ארמנים חוצים את הגבול מנגורנו-קרבאך לארמניה, אתמול/רויטרס

אזרבייג'ן המוסלמית הבטיחה שתגן על זכויותיהם של התושבים הארמנים, הנוצרים ברובם, אך לאור ההיסטוריה בין העמים רובם ככולם החליטו לברוח לארמניה. בינתיים, באקו הודיעה כי ראש הממשלה בדלני לשעבר רובן ורדיניאן, שנעצר אתמול בעת שניסה לחצות את הגבול לארמניה, יעמוד לדין על מימון טרור ועבירות אחרות.

בתוך כך, נשיאה, אילהם אלייב, סייר בעיירה ג'בריל בנגורנו-קרבאך, בביקור ראשון בחבל מאז תום המבצע בשבוע שעבר. לשכתו לא פירטה מתי התרחש הביקור, אך דיווחה כי הוא סקר עבודות בנייה בעיירה שאותה כבשו האזרים מידי הבדלנים במלחמה הקודמת בין הצדדים, לפני שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully