וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף ברצועת עזה; צה"ל: לא מוכרת תקיפה

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 22:24

לפי הדיווחים, צה"ל הפציץ מתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה. עוד הוסיפו מדובר בתקיפה הראשונה בסדר גודל כזה מאז תחילת המהומות, וכי לא מדובר בעמדת תצפית של הארגון. דובר צה"ל: לא התבצעה כל תקיפה

תקיפת העמדה הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה מוקדם יותר היום/דובר צה"ל

לפי דיווחים פלסטיניים צה"ל תקף לפני זמן קצר (רביעי) מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בדובר צה"ל התייחסו לדיווח:"בניגוד לפרסומים, צה"ל לא תקף בשטח רצועת עזה".

במידה והדיווחים נכונים, מדובר בתקיפה הראשונה של מתחם בסדר גודל כזה מאז תחילת סבב ההסלמה הנוכחי שהחל לפני כעשרה ימים. זאת, לאחר שבימים אלו הותקפו כמה עמדות תצפית של הארגון.

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

בעשרת הימים האחרונים התקיימו כמה אירועים נשנים של הפרות סדר סמוך לגדר המערכת, במהלכן בין היתר בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל וכן הופרחו בלוני תבערה לעוטף. בתגובה, תקף צה"ל עמדות חמאס בעזה בכמה פעימות שונות.

אתמול, כך לפי הדיווח, התקיפות בוצעו נגד עמדות חמאס מזרחית לעזה. "במוקדים אלו התקיימו הפרות סדר אלימות הכללו ירי של מחבלים לעבר כוחותינו", נמסר מצה"ל. מוקדם יותר דווח על התקיפה הראשונה שהתקיימה אתמול, במהלכה, כלי טיס לא מאויש תקף עמדת חמאס לא מאוישת בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח.

אתמול ושלשום, במהלך יום הכיפורים, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף עמדות צבאיות של חמאס ברצועה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה והמשך המהומות על גדר הגבול. לפני התקיפה, מאות רעולי פנים הבעירו צמיגים וניסו להתקרב לגדר המערכת בחסות העשן. גם ביום שישי האחרון, צה"ל תקף שלוש עמדות של חמאס ברצועה - זאת גם על רקע הפרות הסדר האלימות שהתקיימו על הגדר, במהלכן עשרות פלסטינים ניסו לחבל בגדר. בד בבד, פרצו בעוטף עזה שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully