וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף השאיר פתק למזכיר הממשלה: חוק גיוס - עד אמצע החודש הבא

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 16:54

יו"ר יהדות התורה השאיר בישיבת הממשלה פתק ליד מקומו של יוסי פוקס בו חזר על ההתחייבות שקיבל לטענתו, וכתב: "בהתאם להבטחתך, חוק גיוס יונח על שולחן הכנסת ב-15 באוקטובר. מוצא שפתיך תשמור (אצלי שמור גם כתב ידך)". ליברמן: "ככה נראית סחיטה באיומים"

מחאת המילואימניקים מול בית השר יצחק גולדקנופף/מעריב

יו"ר יהדות התורה, שר השיכון יצחק גולדקנופף, חזר היום (רביעי) על דרישתו לקדם עם פתיחת מושב החורף של הכנסת בעוד כשבועיים את החוק שיעניק לתלמידי ישיבה ש"תורתם אומנותם" פטור משירות בצה"ל. השר גולדקנופף זעם כי ישיבת ראשי בקואליציה שתוכננה להיום - בוטלה ברגע האחרון, זאת לאחר שתכנן לעלות בישיבה את ההתחייבות של הליכוד לקדם את החקיקה.

בעקבות כך, הוא השאיר פתק על מקומו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס ובו כתב: "יוסי פוקס! בהתאם להבטחתך. יונח על שולחן הכנסת/ממשלה חוק גיוס ביום 15.10.23. מוצא שפתיך תשמור (אצלי שמור גם כתב ידך).‏ יצחק גולדקנופף".

יו״ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף חזר על דרישתו לקדם את החוק שיעניק לתלמידי ישיבה ש״תורתם אומנותם״ פטור משירות בצה״ל.. ללא, אתר רשמי
"אצלי שמור גם כתב ידך". המכתב שהניח גולדקנופף/אתר רשמי, ללא
יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
זעם על הביטול. גולדקנופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בקואליציה חלוקים על מסלול החקיקה ובינתיים בליכוד נסוגו מהאפשרות להוריד את גיל הפטור של תלמידי ישיבה מצה"ל לגיל 22 או 21 ובכוונתם לקדם חוק עם יעדי גיוס שייקבעו בממשלה, צעד שחלק מהסיעות החרדיות מתנגדות לו. עד כה מזכיר הממשלה פוקס לא הפיץ נוסח חוק שיקודם לחקיקה מיד עם תחילת מושב החורף, והחרדים חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה למרוח" אותם, כלשונם.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בתגובה ברשת החברתית X כי ‏"ככה נראית סחיטה באיומים. אני קורא לחברי הליכוד לא לתת יד לחוק ההשתמטות".

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית הגיב לגולדקנופף: "חוק הגיוס בתצורתו הנוכחית יצטרך לעבור שינויים. לא יעלה על הדעת להעביר חוק המעניק פטור כולל. קורא לחבריי בסיעות החרדיות, הדיון הזה רציני וחשוב מכדי לנהל אותו בתמונות בתקשורת. חייבים להגיע לעמק השווה באמצעות דיונים מעמיקים ורציניים".

בתחילת החודש, אמר גולדקנופף, בראיון ל"כיכר השבת" כי אם חוק הגיוס לא יעבור - הממשלה תיפול ואף הוסף כי הסיעות החרדיות טעו שלא העבירו את החוק מיד לאחר הבחירות, כתנאי להקמת הממשלה. כמו כן, מסר שר השיכון בראיון כי נתניהו ביקש ממנו לדחות את החקיקה לכנס החורף, בשל חוסר היציבות כתוצאה מהמחאה נגד המהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully