וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הטלפון ובדיקת הרישיון: משפחת אדנה ערערה על סגירת התיק נגד בת הנהגת הדורסת

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 16:26

בבקשה שהגישה פרקליטת המשפחה נטען כי הבת, היידי פסלר, שיבשה את חקירת האירוע, בניגוד לקביעת הפרקליטות. "סביר להניח שהיא ידעה מה קרה. אין לנו עניין בעריפת ראשים, אבל צריך שוויון בפני החוק"

בוידאו" הפגנת תמיכה במשפחתו של רפאל אדנה, בן ה-4 שנהרג בתאונת פגע וברח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתו של רפאל אדנה ערערה על ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד בתה של הנהגת הדורסת - כך נמסר היום (רביעי) מטעמה. בבקשה נטען כי הבת, היידי פסלר, שיבשה את חקירת האירוע, בניגוד לקביעת הפרקליטות. עוד דרשה המשפחה לפתוח בחקירת מח"ש בעקבות "חשד לשיבוש חקירה במטרה להביא לזיכוי החשודות".

במסמך שהוגש, מפרטת עו"ד רוני אלוני סדובניק על הסיבות לערעור, לאחר שהוזמנה על ידי הפרקליטות לעיין בחומרי החקירה שנוהלה נגד הבת. בין השאר, ציינה כי האם והבת שוחחו לאחר התאונה בשלוש שיחות טלפון שונות, שאורכן המצטבר הוא 22 דקות.

"היידי העידה שהייתה לה תחושה לא טובה בבטן עם השיחה הראשונה מאימא שלה", אמרה סדובניק. "היא הבינה שמשהו לא טוב קרה. מפקד המחוז אמר לנו שהיו שתי שיחות - אחת לחברה ואחת לבת. מדוח האיכון של הטלפונים עולה שהיו 3 שיחות - כולן לבת. אמרו שהשיחה אוכנה בזמן שהייתה ברכבה אבל היא מעידה שהייתה בבית".

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
"יש כאלה שמקבלים צדק ויש כאלה שלא". רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

בנוסף לכך, צורף לערעור מסמך ממשרד הרישוי לפיו האם הגישה בקשה לבדיקת תוקף הרישיון ביום התאונה בחודש מאי. לפי סדובניק, מאחר שהאם, שעלתה מקולומביה, דוברת בעיקר ספרדית, סביר שבתה סייעה לה בכך.

"אם היה מדובר בתאונה קטנה כמו שטענה שחשבה, לא הייתה רצה לברר אם הרישיון בתוקף. הבת היא קרובת המשפחה היחידה של האם בארץ. היא עוזרת לה בכל הסידורים, כמו שהאימא גם מעידה. סביר להניח שידעה מה קרה", אמרה. שתי הטענות בשלב זה נותרות כ"שאלות" אותן יש לבדוק, ולא מספקות עילה להפללה.

עם פרוץ הסערה סביב התיק, הבת הייתה נתונה למתקפה ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת, בטענה שהיא זו שנהגה ברכב, ללא שום ביסוס ובניגוד לפרטים שעלו בחקירה. לפי סדובניק, "אנחנו לא כאן כדי שייערפו ראשים. אני מאחלת לנשים הללו בריאות ואריכות ימים. אבל צריך שוויון בפני החוק. יש כאלה שמקבלים צדק ויש כאלה שלא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
משפחת אדנה הגישה ערעור. הפגנת "צדק לרפאל"/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד הוסיפה כי התהיות על האפשרות למנוע את התאונה נותרו בעינן. בינתיים, הפרקליטות כבר ערכה שימוע לנהגת הפוגעת ומתכוונת להגיש נגדה כתב אישום על הפקרה, ולא המתה, לאחר שנקבע כי לא היה ניתן למנוע את הפגיעה. "היא נהגה בנתיב השמאלי, זאת עבירת תנועה. הפרקליט אמר לי שכולם נוסעים בנתיב השמאלי. אם אתה מבצע עבירת תנועה תוך כדי תאונה אז היא נמנעת. אם המדינה טוענת שזאת לא עבירה צריך להחזיר את הכסף לתושבי ישראל. אי אפשר לרקוד על שתי החתונות", האשימה סדובניק.

עם זאת, כובד ההאשמות של המשפחה עבר מהפרקליטות למשטרה. לטענתם, במשטרה "הפיצו פייק ניוז" והגישו תיק מחורר לפרקליטות. כמו כן ציינו שלפי הפרקליטות, במשטרה הדליפו את הראיה המרכזית בתיק לתקשורת, כפי שפורסם בוואלה!. "נפגעי העבירה איבדו אמון באופן מוחלט בצוות החקירה לאחר כשלים מהותיים והימנעות מפעולות חקירה בסיסיות, מה שגרם לזלזול במשפחה", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully