וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל האמריקני שחצה לצפון קוריאה גורש לסין, והוחזר לצבא ארה"ב

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 22:02

פיונגיאנג אמרה כי טרוויס קינג, שחצה את הגבול מהדרום ביולי, הודה בחקירתו שנכנס לשטח המדינה שלא כחוק, וסיפר על "התפכחותו מאשליית השוויון בחברה האמריקנית". גורמים אמריקניים אמרו כי הוא הועבר לידיהם אחרי שגורש לסין, בשיתוף פעולה דיפלומטי נדיר בין המדינות

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

קוריאה הצפונית החליטה לגרש את החייל האמריקני טרוויס קינג, שהועבר לסין ומשם בחזרה לידי צבא ארצות הברית - כך אמרו היום (רביעי) בתקשורת הצפון קוריאנית וגורמים אמריקניים, במהלך שככל הנראה מבשר על סופה של הפרשה שאיימה לדרדר עוד יותר המתיחות בחצי האי הקוריאני.

לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, קינג הודה בחקירתו שהוא נכנס באופן לא חוקי לשטח המדינה כשחצה את הגבול ביולי, ו"התפכח מאשליותיו ביחס לאי-השוויון בחברה האמריקנית". בממצאיה הקודמים אמרה המדינה הקומוניסטית המבודדת שהחייל האמריקני חיפש מקלט בשטחה או במדינה אחרת בשל יחס לא הולם ואפליה גזענית בצבא.

"קינג התוודה כי הוא חדר באופן בלתי-חוקי לשטחה של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה כשהוא מחזיק בתחושות קשות על יחס בלתי אנושי ואפליה גזעית בתוך צבא ארצות הברית והתפכחות מהחברה האמריקהית הלא שוויונית", דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית.

עוד דווח כי הרשויות החליטו לגרש את קינג על פי החוק במדינה, אך לא נמסר כיצד, מתי או לאן יגורש הטוראי. זמן קצר לאחר מכן, גורמים אמריקניים אמרו לכלי התקשורת כי קינג גורש לסין ומשם הועבר לידיהם, מבלי לפרט כיצד התבצע שיתוף הפעולה הדיפלומטי הנדיר בין שלוש המדינות.

קינג היה אמור לעמוד לדין משמעתי בארצות הברית כשנמלט מנמל תעופה בקוריאה הדרומית ב-18 ביולי וחמק אל סיור אזרחי באזור הגבול המבוצר בין הצפון לדרום. חיילים אמריקנים שהוצבו בקוריאה הדרומית כבר ניסו בעבר לעזוב או לערוק לצפון, אבל הגירוש של קינג היה מהיר בהשוואה לאחרים שהוחזקו במשך שנים לפני ששוחררו מהמדינה המבודדת.

החייל האמריקני טרוויס קינג. רויטרס, עיבוד תמונה
סיפר שחווה גזענות בשירותו הצבאי. קינג/עיבוד תמונה, רויטרס

גורמים אמריקניים העריכו כי קינג חצה מרצונו את הגבול, וסירבו להגדירו כשבוי מלחמה. מלחמת קוריאה הסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק, ולא בהסכם שלום. ואולם, גורמים אמריקניים אמרו לאחר התקרית שהעובדה שהוא חצה מרצונו את הגבול, בלבוש אזרחי, ככל הנראה שללה ממנו את המעמד הזה.

קינג בן ה-23, שהצטרף לצבא ארצות הברית בינואר 2021, היה סייר בכוח הרוטציה הקוריאני, שהוא חלק מהמחויבות הביטחונית של ארצות הברית לקוריאה הדרומית. עם זאת, שירותו הוכתם בשל הסתבכויות עם החוק והוא ריצה עונש מאסר לפני התקרית. הוא הואשם בשתי עבירות של תקיפה, והודה באשמה במקרה אחד ובהרס רכוש ציבורי כשהשחית ניידת משטרה והתבטא בגסות נגד קוריאנים, לפי מסמכים משפטיים.

חיילים דרום קוריאנים מאבטחים סיור תקשורתי באזור הביטחון המשותף בגבול עם קוריאה הצפונית, 3 במרץ 2023. רויטרס
חיילים דרום קוריאנים בגבול עם הצפון/רויטרס

הוא עמד בפני צעדים משמעתיים נוספים בארצות הברית, שאליה היה אמור לשוב מקוריאה הדרומית. עם זאת, הוא ברח מנמל התעופה שאליו נלקח על ידי חיילים אמריקנים, הצטרף לסיור בגבול וברח דרך הגבול למרות ניסיונות של חיילים דרום קוריאנים ואמריקנים לעצור בעדו.

ג'ונת'ן פרנקס, דובר של אמו של קינג, קלודין גייטס, אמר כי היא "תהיה אסירת תודה לעד לצבא ארצות הברית ולסוכנויות השותפות שלו על העבודה המעולה".

דודו של קינג, מיירון גייטס, אמר בחודש שעבר כי אחיינו אכן חווה גזענות במהלך שירותו הצבאי בקוריאה הדרומית, ואחרי שריצה עונש מאסר במדינה הוא "לא נשמע כמו עצמו".

לים אול-צ'ול, פרופסור ללימודי קוריאה הצפונית באוניברסיטת קיונגנאם בקוריאה הדרומית, אמר כי ייתכן שפיונגיאנג חשה שכל ערך דיפלומטי ותעמולתי בהשארת קינג אינו שווה את הלחץ האמריקני שבו היא צפויה לעמוד.

"סביר להניח שקוריאה הצפונית ראתה בו בעל ערך מועט בתור אמצעי נגד לקמפיין של ארצות הברית על מצב זכויות האדם שלה באמצעות הדגשת סוגיות גזעיות באמריקה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully