וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הצטרף לשביתת עובדי תעשיית הרכב: "מגיעה לכם העלאה"

במפגן תמיכה חסר תקדים בהיסטוריה הנשיאותית, הצטרף ביידן לשורותים של עובדים במתקן במישיגין, אחד מכמה מוקדי שביתה נרחבת של תעשיית הרכב בארה"ב. טראמפ, שיבקר גם הוא במקום, מפנה את האשמה אל קידום הרכבים החשמליים בידי הממשל: "תעלול יח"צ של ביידן הנוכל"

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצטרף אתמול (שלישי) באופן חסר תקדים למשמרת שביתה של עובדי תעשיית הרכב, והפציר בהם להמשיך בשביתה עד שדרישותיהם ייענו.

הנשיא הדמוקרטי חבש כובע של האיגוד והחליף כיפי-אגרופים עם העובדים, ואף החזיק במגפון במהלך ביקורו במפעל של "גנרל מוטורוס" באזור דטרויט. הוא אמר להם כי "אתם ראויים להעלאה המשמעותית שאתם צריכים", אחרי שהעובדים צעקו "אין הסכם, אין גלגלים" עם הגעתו של הנשיא למחסן חלוקת חלקים, אחד מכמה מתקנים שבהם מתקיימת שביתה כבר 12 ימים. "אין תשלום, אין חלקים".

למרות החשש ששביתה ממושכת עלולה לפגוע בכלכלה, במיוחד במדינת המפתח מישיגן, הנשיא הדמוקרטי עודד את העובדים להמשיך להיאבק למען שכר טוב יותר על רקע העלייה ברווחיהן של חברות הרכב.

כשנשאל אם חברי האיגוד ראויים להעלאה של %40 בשכר - אחת הדרישות המרכזיות שלהם במהלך המשא ומתן, השיב ביידן: "כן. אני חושב שהם צריכים להיות מסוגלים להתמקח על זה". הוא טען שוב ושוב שחברות הרכב לא הלכו מספיק רחוק כדי לעמוד בדרישות האיגודים, במיוחד לאחר שעשו ויתורים בעקבות המשבר הפיננסי של 2008.

"העובדה היא שאתם, ה-UAW, הצלתם את תעשיית הרכב עוד ב-2008. הקרבתם הרבה קורבנות. ויתרתם הרבה, והחברות היו בצרות. עכשיו הן מצליחות ביותר, ונחשו מה? גם אתם אמורים להצליח בצורה מדהימה", אמר לעובדים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אוחז במגפון במהלך משמרת שביתה של עובדי תעשיית רכב במישיגן, 26 בספטמבר 2023. רויטרס
התייצב לצד העובדים השובתים. ביידן מדבר במגפון במפעל במישיגן, אתמול/רויטרס

הבית הלבן אמר כי ביידן הוא הנשיא הראשון בעת המודרנית שמבקר שובתים, וזה סימן לכמה רחוק הוא מוכן ללכת כדי לטפח את תמיכתם של האיגודים לקראת הבחירות בשנה הבאה.

מחוקקים מופיעים לעתים קרובות בשביתות כדי להפגין סולידריות עם האיגודים, וביידן עצמו הצטרף לשורות עובדי בתי קזינו בלאס וגאס ועובדי מכוניות בקנזס סיטי בזמן שהתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2020. עם זאת, נשיאים מכהנים, שצריכים לאזן בין זכויות העובדים לבין שיבושים בכלכלה, בשרשראות האספקה ובהיבטים אחרים של חיי היומיום, נשארו מחוץ לשביתות - עד ביידן.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל, יבקר בעצמו במפעל בהמשך היום וידלג גם על העימות הרפובליקני השני. הוא אמר כי זה "לא יותר מתעלול יח"צ של ג'ו ביידן הנוכל, שנועד להסיח את דעתו של הציבור האמריקני ממדיניות ה'ביידנומיקס' ההרסנית שלו, שהובילה לכל כך הרבה אומללות כלכלית ברחבי המדינה".

עוד בוואלה!

בית משפט בניו יורק: טראמפ הונה בנקים וחברות ביטוח לטובת בניית אימפריית הנדל"ן שלו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אוחז במגפון במהלך משמרת שביתה של עובדי תעשיית רכב במישיגן, 26 בספטמבר 2023. רויטרס
"אין הסכם, אין גלגלים". צעדת מחאה של העובדים השובתים עם הגעת ביידן/רויטרס

הנשיא היה פחות מחצי שעה במחסן ההפצה, שבו חבר אליו נשיא האיגוד שון פיין, שנסע עם ביידן בלימוזינה הנשיאותית אל העובדים השובתים.

"תודה, כבוד הנשיא, על שהגעת לעמוד לצדנו ברגע ההיסטורי שלנו", אמר פיין, שאמר כי האיגוד מנהל "סוג של מלחמה" נגד "חמדנות תאגידית". לדבריו, "אנחנו עושים את העבודה הקשה, אנחנו עושים את העבודה האמיתית. לא המנכ"לים".

הביקור של ביידן היה מפגן התמיכה המשמעותי ביותר שלו במאבקי העובדים, שהיא חלק מרכזי מהאג'נדה שלו. הוא כבר הביע תמיכה בעד מאמצי ההתאגדות של עובדי אמזון וצעדים מנהליים שקידמו התארגנויות עובדים. הוא כבר זכה מוקדם יותר השנה בתמיכתם של איגודים משמעותיים ונמנע מביקור באירוע תרומות בדרום קליפורניה בשל שביתת התסריטאים והשחקנים בהוליווד.

עד כה, איגוד עובדי הרכב טרם הביע תמיכה בביידן לקראת הבחירות לנשיאות. "אני לא מודאג לגבי זה", אמר הנשיא בתשובה לשאלה על הנושא. לאחר מכן, נשיא האיגוד אמר כי כל הבעת תמיכה רשמית תגיע בהמשך. "קודם כל, אנחנו צריכים להשיג חוזים טובים ואנחנו נפתור את הדברים האלו בהמשך הדרך", אמר פיין.

קרב על קולות העובדים

לא כל העובדים השובתים השתכנעו מהביקור הנשיאותי. קרטיס קרנפורד, שעובד במשך 38 עם ג'נרל מוטורס, אמר כי הוא אמנם שמח מהגעתו של ביידן, אך היא לא בהכרח תרתיע אותו מלהצביע לרפובליקנים בנובמבר הבא.

"אני חושב שיש לזה הרבה משמעות. אני מקווה שזה יפעיל לחץ על החברה, שהבית הלבן מאחורינו", אמר. עם זאת, הוא ציין כי עובדי איגוד רבים לא מסכימים עם המדיניות הדמוקרטית בנוגע לגבולות, הפלות וסוגיות אחרות. הוא אמר כי הוא חושב שטראמפ וביידן זקנים מדי לתפקיד.

שניהם מתחרים על תמיכתם של אנשי הצווארון הכחול במדינות מפתח כמו מישיגן ופנסילבניה, שניצחון בהן הוא קריטי במרוץ לבית הלבן. ביידן נשען על תמיכתו באיגודי העובדים בזמן שהם נהנים מתמיכה גדולה של הציבור - כ-67%, לפי סקר של "גאלופ" מהחודש שעבר.

למרות זאת, השביתה של עובדי הרכב, שהתרחבה בשבוע שעבר ל-20 מדינות, נותרה דילמה מבחינת ממשל ביידן משום שחלק מהתסכול שלהם נובע מהחשש למעבר לכלי רכב חשמליים. אלו דורשים פחות כוח אדם לייצור, ולא בטוח שהמפעלים שמייצרים אותם יהיו מאוגדים.

גורמים בבית הלבן דחו את הרעיון שההתערבות של טראמפ במשבר, שכוללת אזהרות ממעבר לאנרגיה ירוקה, הובילה את ביידן לביקור במפעל במישיגן, ואמרו כי הוא נעשה לבקשתו של נשיא האיגוד פיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully