וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: יועז הנדל יזכה לשמונה מנדטים אם ירוץ במפלגה נפרדת

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 10:38

מהנתונים עולה כי רוב קולותיה של המפלגה של שר התקשורת לשעבר יגיע ממצביעי המחנה הממלכתי וממתלבטים. במקרה כזה, האופוזיציה הנוכחית תאבד את הרוב להקמת ממשלה. עוד עולה מהסקר כי אם תתפצל ממפלגתו של גנץ, תקווה חדשה תעבור את אחוז החסימה

בוידאו: המחאה בארה"ב: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים מחכים לו במלון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר התקשורת לשעבר יועז הנדל יזכה לשמונה מנדטים אם יבחר לרוץ במפלגה משלו - כך עולה הבוקר (רביעי) מסקר מעריב. על פי הסקר, עיקר המצביעים הפוטנציאלים של מפלגתו של הנדל, הם מצביעי המחנה הממלכתי וקולות "צפים" - אנשים שהעידו כי לא יצביעו בבחירות הקרובות או שיצביעו למפלגה שאינה עוברת את אחוז החסימה.

מניתוח הנתונים עולה כי הנדל לא מצליח "לגנוב" קולות מהליכוד. על פי הסקר, הקואליציה הנוכחית זוכה ל-52 מנדטים בעוד האופוזיציה הנוכחית מאבדת את הרוב בכנסת, וגורפת 60 מנדטים.

ריאיון של יועז הנדל 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
8 מנדטים משלו. יועז הנדל/ראובן קסטרו

באותו הסקר נבדק גם תרחיש לפיו תקווה חדשה מתפלצת ממפלגת המחנה הממלכתי. במקרה זה, מפלגתו של גדעון סער עוברת את אחוז החסימה וזוכה לארבעה מנדטים, המגיעים ממצביעי המחנה הממלכתי, יש עתיד, הליכוד ומקולות "צפים".

הסקר נערך בשבוע שעבר על ידי ד"ר מנחם לזר והשתתפו בו 507 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל מגיל 18 ומעלה - יהודים וערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי של Panel4all. טעות הדגימה הכוללת עמדה על 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully