וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר מעוצמה יהודית מגבה את התפילה של בן גביר בדיזנגוף: "אסור להיכנע לטרור של בריונים"

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 10:28

עמיחי אליהו גיבה את היוזמה של השר לביטחון לאומי לערוך תפילה ציבורית בכיכר שבתל אביב, במחאה על המהומה בתפילת יום כיפור. "אסור לנו להיכנע לטרור הזה - יש חבורת בריונים אלימים שמאיימים על כולנו", אמר. "הם צועדים בירושלים עם מצעד הגאווה - ולנו אסור?"

עימותים בכיכר דיזנגוף בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/ללא

השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית גיבה הבוקר (רביעי) את היוזמה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לערוך תפילה ציבורית בכיכר דיזנגוף בתל אביב במחאה על המהומה בתפילת יום כיפור. "אסור לנו להיכנע לטרור הזה - יש חבורת בריונים אלימים שמאיימים על כולנו", אמר בריאיון לקול ברמה. "אנחנו בגלות? מפחדים להתפלל? הם צועדים בירושלים עם מצעד הגאווה, ולנו אסור?".

אליהו נשאל אם הביקורת של כל ראשי הקואליציה אינה מוצדקת: "כולם טועים?", ובתגובה השיב: "כן". עוד תקף אליהו את טוביה סמוטריץ', אחיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכינה אתמול את בן גביר "פופוליסט עם אפס אחריות לאומית" ואמר עליו: "צעיר אלים ובריון, למה צריך לשמוע את הרעל שלו?".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
בן גביר/ניב אהרונסון

אתמול ביקורת חריפה נמתחה בקואליציה על יוזמת בן גביר לקיים את התפילה - שלפי שעה צפויה להפוך לעימות בין המתפללים לארגוני המחאה שהודיעו שיגיעו לקיים תפילה מקבילה. ח"כ יולי אדלשטיין, ממפלגת הליכוד, כתב: "מצד אחד בן גביר, מצד שני אהוד ברק ושלוחיו. באמצע יש עם שלם שפשוט נמאס לו מהקיצוניות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ליוזמת השר ולמחאות המתוכננות וקרא לא להגיע להפגנה. "‏חוזר ומציע לכולם לא לבוא מחר למחות נגד בן גביר", אמר. "שיעמוד שם עם לה-פמיליה ושיפגינו נגד עצמם. אין עונש גדול מהתעלמות לחולה הפרסום הזה. הוא הרי בא לחפש מריבה, למה לתת לו?"

גם יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן יצא נגד יוזמת השר בן גביר: "‏איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים". לדבריו, "‏אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה ‏ותלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully