וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפילה לא צריכה להיות זירת קרב": ביקורת בקואליציה על יוזמת השר בן גביר

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 18:35

התפילה שמתכנן השר לביטחון לאומי כתגובה למהומות שהתרחשו במהלך יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף צפויה להפוך לעימות בין המתפללים לארגוני המחאה. בקואליציה מתחו ביקורת על השר: "מצד אחד בן גביר ומצד שני אהוד ברק - באמצע עם שלם שנמאס לו מהקיצוניות", כתב ח"כ אדלשטיין

עימותים בכיכר הבימה בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/אורי סלע

ביקורת חריפה נמתחה הערב (שלישי) בקואליציה על יוזמת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקיים תפילת ערבית בכיכר דיזנגוף שבתל אביב ביום חמישי הקרוב - זאת כתגובה למהומות שפרצו שם במהלך יום הכיפורים. התפילה, שלפי שעה צפויה להפוך לעימות בין המתפללים לארגוני המחאה שהודיעו שיגיעו לקיים תפילה מקבילה, ספגה כאמור ביקורת רבה מצד חבריו של בן גביר.

ח"כ יולי אדלשטיין, ממפלגת הליכוד, כתב: "מצד אחד בן גביר, מצד שני אהוד ברק ושלוחיו. באמצע יש עם שלם שפשוט נמאס לו מהקיצוניות".

יולי אדלשטיין 
 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
יולי אדלשטיין 4 באוקטובר 2021/ראובן קסטרו
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גם יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן יצא נגד יוזמת השר בן גביר: "‏איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים". לדבריו, "‏אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה ‏ותלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים".

‏לדבריו, "את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור. הפעולה העקבית של רבים, מסורתיים, דתיים וחילונים שהתחזקו ביהדותם כמענה לאלימות ולהשתקה הפרוגרסיבית הקיצונית, היא המענה האמיתי. ‏ישראל תהיה יהודית ודמוקרטית, כי זה מה שהרוב המוחלט של הציבור רוצה ודורש".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג

גם ד"ר מיכאל בן ארי, שותפו לשעבר של בן גביר תקף אותו בחשבון ה-x שלו, וכתב: ‏"להפוך מלכתחילה תפילה לקטטה? מי מרוויח מזה?". ח"כ אוהד טל, ממפלגת הציונות הדתית, הצטרף וקרא לשר: "איתמר, גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה. היהדות לא תיבנה בפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם".

מוקדם יותר, גם אחיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', טוביה סמוטריץ', תקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. סמוטריץ' שיתף את הציוץ בו הכריז בן גביר כי יקיים תפילה המונית בכיכר דיזנגוף בתל אביב, וכתב: "בן גביר הוא הילד הדחוי של הכיתה שחזר יום אחד לשכונה בריון".

לדבריו, "פופוליסט עם אפס אחריות לאומית ששום דבר מלבד האדרה עצמית לא מעניין אותו". הוא הוסיף כי אלמלא ההסתבכות הפוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכללה חרם מצד רוב מפלגות האופוזיציה שסירבו לשבת איתו בקואליציה, בן גביר לעולם לא היה נבחר לכנסת. "העלייה שלו לקדמת הבמה היא אולי התוצאה האסונית ביותר לחברה הישראלית של החרם על ביבי והשיבוש שהוא יצר בדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully