וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות לחיסולו: רוסיה פרסמה תיעוד של הבכיר בצי

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 16:13

משרד ההגנה פרסם סרטון משיחת ועידה שערך השר עם בכירים בצבא ובצי, בהם אדמירל ויקטור סוקולוב, שלטענת קייב נהרג בהתקפה על מפקדת הצי בקרים. במהלך התדרוך, טען שר ההגנה כי 17 אלף חיילים אוקראינים נהרגו מתחילת החודש

עשן מיתמר ממפקדת צי הים השחור של רוסיה/טלגרם

מפקד צי הים השחור של רוסיה, ויקטור סוקולוב, נראה היום (שלישי) בשיחת ועידה של משרד ההגנה, יממה אחרי שהכוחות המיוחדים של אוקראינה אמרו כי הם הרגו אותו. משרד ההגנה במוסקבה פרסם תמונות וסרטון מדיון בכינס שר ההגנה סרגיי שויגו עם בכירי הצבא והצי, כשעל אחד המסכים נראה סוקולוב.

שויגו אמר כי יותר מ-17 אלף חיילים אוקראינים נהרגו החודש, ויותר מ-2,700 כלי נשק, בהם שבעה נגמ"שי "בראדלי" אמריקניים, הושמדו. "הכוחות המזוינים של אוקראינה סופגים אבידות כבדות לאורך כל החזית", טען שר ההגנה של רוסיה, שהוסיף כי מתקפת הנגד של אוקראינה לא הניבה תוצאות עד עתה.

לדבריו, "ארצות הברית ובעלות בריתה ממשיכות לחמש את הכוחות המזוינים של אוקראינה, ומשטר קייב ממשיך להשליך חיילים לא מאומנים לטבח בהתקפות חסרות הגיון". קייב לא הגיבה על טענותיו של שויגו, והשמיעה בעצמה הערכות דומות לגבי היקף האבידות של הכוחות הרוסיים במלחמה והשימוש שהם עושים בלוחמים חסרי הכשרה.

מפקד צי הים השחור ויקטור סוקולוב בשיחת ועידה של משרד ההגנה של רוסיה, 26 בספטמבר 2023. משרד ההגנה של רוסיה, צילום מסך
ויקטור סוקולוב במהלך תדרוך שר ההגנה, היום/צילום מסך, משרד ההגנה של רוסיה

הכוחות המיוחדים של אוקראינה טענו אתמול כי סוקולוב נהרג בהתקפה בשבוע שעבר על מפקדת הצי בנמל סבסטופול בקרים, שכוונה לפגישה של הנהגת צי הים השחור של רוסיה. "לאחר התקיפה במפקדת צי הים השחור הרוסי, 34 קצינים מתו, כולל מפקד צי הים השחור של רוסיה. עוד 105 כובשים נפצעו. לא ניתן לשקם את בניין המפקדה", נכתב בהודעה שפרסמו הכוחות המיוחדים בטלגרם.

לא ברור כיצד הכוחות האוקראיניים מנו את מספר ההרוגים והפצועים בהתקפה, בעוד שהן אוקראינה והן רוסיה נוטות להפריז באבידות שספג הצד השני מאז תחילת הפלישה לפני 19 חודשים, ולהסתיר את היקף ההרוגים שלהן. גורמים רוסיים אישרו את ההתקפה האוקראינית ביום שישי, ואמרו שלפחות טיל אחד פגע במטה הצי, אך לא פירטו כמה נפגעים היו בסך הכול.

מוקדם יותר היום, דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב סירב להגיב על הטענות האוקראיניות והפנה את שאלות הכתבים על גורלו של סולקוב למשרד ההגנה.

עוד בוואלה!

אוקראינה: הרגנו את מפקד צי הים השחור הרוסי בהתקפה על קרים

לכתבה המלאה
כבאים פועלים לכיבוי משאיות בוערות אחרי התקפה רוסית על אודסה, אוקראינה, 26 בספטמבר 2023. רויטרס
כבאים פועלים לכיבוי משאיות בוערות אחרי התקפה רוסית על אודסה, היום/רויטרס

קייב הגבירה לאחרונה את ההתקפות בים השחור ובקרים, בעוד שכוחותיה ממשיכים במתקפת הנגד בשטחי הכיבוש הרוסיים בדרום אוקראינה ובמזרחה, שהחלה לפני כארבעה חודשים. אוקראינה מתקדמת באטיות רבה בשטח שאותו ביצרו ומיקשו הרוסים היטב, אך המתקפה שלה עשויה לקבל תנופה משמעותית עם הגעת משלוח ראשון של טנקי "אברמס" אמריקניים.

בינתיים, רוסיה ממשיכה לשלוט על כ-17.5% משטחה של אוקראינה והיא מנסה להתקדם בגזרות אחרות. לפי ניתוח של מרכז בלפר בבית הספר קנדי בהרווארד מ-19 בספטמבר, היא אף כבשה 56 קמ"ר משטח מאוקראינה בחודש האחרון, בעוד שהכוחות האוקראיניים שחררו רק כ-25 קמ"ר מהכוחות הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully