וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הרגנו את מפקד צי הים השחור הרוסי בהתקפה על קרים

עודכן לאחרונה: 25.9.2023 / 19:58

בקייב טוענים כי אדמירל ויקטור סוקולוב הוא בין 34 הקצינים שנהרגו במתקפת הטילים על מפקדת הצי בקרים. מוסקבה לא הגיבה, בעודה ממשיכה לתקוף את מתקני התבואה של אוקראינה, ו-4 נהרגו באודסה ובחרסון: "ניסיון נקמה פתטי". זלנסקי: קיבלנו טנקי "אברמס" אמריקניים ראשונים

עשן מיתמר ממפקדת צי הים השחור של רוסיה/טלגרם

הכוחות המיוחדים של אוקראינה אמרו היום (שני) כי מפקד צי הים השחור של רוסיה נהרג בהתקפה בשבוע שעבר על מפקדת הצי בנמל סבסטופול בקרים, בעוד שמוסקבה טרם הגיבה על ההצהרות של קייב אל רק דיווחה על סיכול של מתקפת מל"טים נוספת על חצי האי שסיפחה ב-2014 וכן בשמי מחוזות רוסיים הגובלים באוקראינה.

במקביל, גורמים אוקראיניים אמרו כי ארבעה בני אדם נהרגו ביממה החולפת בתקיפות אוויריות רוסיות במדינה, וגרמו ל"נזק משמעותי" לתשתיות בנמל אודסה שלחופי ים השחור ולמתקני אחסון תבואה. קייב אמרה כי זהו "ניסיון פתטי" של מוסקבה לנקום על ההתקפה בקרים, שמצדה לא התייחסה לטענות האוקראיניות על האזרחים ההרוגים.

מפקד צי הים השחור הרוסי סגן-אדמירל ויקטור סוקולוב מצדיע במהלך טקס בסבסטופול, קרים, 27 בספטמבר 2022.. רויטרס
רוסיה טרם אישרה או הכחישה את מותו. מפקד צי הים השחור ויקטור סוקולוב/רויטרס

לפי צבא אוקראינה, ההתקפה על מטה הצי ביום שישי כוונה לפגישה של הנהגת הצי הרוסי בעיר סבסטופול. "לאחר התקיפה במפקדת צי הים השחור הרוסי, 34 קצינים מתו, כולל מפקד צי הים השחור של רוסיה. עוד 105 כובשים נפצעו. לא ניתן לשקם את בניין המפקדה", נכתב בהודעה שפרסמו הכוחות המיוחדים בטלגרם.

לא ברור כיצד הם מנו את מספר ההרוגים והפצועים בהתקפה, בעוד שהן אוקראינה והן רוסיה נוטות להפריז באבידות שספג הצד השני מאז תחילת הפלישה לפני 19 חודשים, ולהסתיר את היקף ההרוגים שלהן.

גורמים רוסיים אישרו את ההתקפה האוקראינית ביום שישי, ואמרו שלפחות טיל אחד פגע במטה הצי, אך לא פירטו כמה נפגעים היו בסך הכול. אם אכן מפקד צי הים השחור, אדמירל ויקטור סוקולוב, נהרג בהתקפה, הוא יהיה אחד הקצינים הבכירים ביותר בצבא רוסיה שנפל בקרבות באוקראינה.

עוד בוואלה!

אוקראינה תקפה את מפקדת הצי הרוסי בקרים: "עשרות נהרגו, בהם מפקדים בכירים"

לכתבה המלאה
עשן מיתמר ממבנה מפקדת צי הים השחור של רוסיה בסבסטופול, קרים, 22 בספטמבר 2023. טלגרם, צילום מסך
אחד מסמלי הכיבוש הרוסיים בחצי האי. מטה צי הים השחור בקרים אחרי שהופצץ, שישי/צילום מסך, טלגרם

קייב הגבירה את ההתקפות בים השחור ובקרים, בעוד שכוחותיה ממשיכים במתקפת הנגד בשטחי הכיבוש הרוסיים בדרום אוקראינה ובמזרחה, שהחלה לפני כארבעה חודשים. אוקראינה מתקדמת באטיות רבה בשטח שאותו ביצרו ומיקשו הרוסים היטב, אך המתקפה שלה עשויה לקבל תנופה משמעותית עם הגעת משלוח ראשון של טנקי "אברמס" אמריקניים.

"עוד מתקפה מאסיבית על אודסה!", כתבה שרת הכלכלה יוליה סווירידנקו ב-X אחרי ההתקפות הלילה. "המתקפה הביאה להרס של מתקני אחסון תבואה ולנזק משמעותי לנמל הימי". אולג קיפר, מושל אודסה, אמר כי המתקנים שנפגעו הכילו כמעט אלף טונות של תבואה. לדבריו, גופותיהם של שני גברים נמצאו מתחת להריסות של מחסן תבואה.

ההתקפות האחרונות על אודסה הן חלק ממערכה אווירית המקשה על אוקראינה, אחת מיצרניות התבואה הגדולות בעולם, לייצא את מוצריה. מוסקבה פתחה בה אחרי שעזבה את הסכם יצוא התבואה מהים השחור, שעזר למאבק במשבר מזון עולמי.

לפי צבא אוקראינה, 19 מל"טים איראניים מדגם "שאהד" ו-11 טילי שיוט הופלו במהלך הלילה, רובם כוונו לאזור אודסה. הוא אמר כי מתקני אחסון התבואה שהושמדו נפגעו משני טילים על-קוליים.

משרד האנרגיה של אוקראינה דיווח אחרי התקיפה כי יותר מאלף בתים נותקו מחשמל באודסה, תזכורת לתקיפות אוויריות הרוסיות שהותירו מיליוני אוקראינים ללא חימום ואור בקור המקפיא בחורף שעבר.

במקביל, גורמים רשמיים אמרו כי גבר בן 73 ואישה בת 70 נהרגו בהתקפה אווירית נפרדת על העיירה בריסלב שבמחוז חרסון הדרומי.

נזקים שנגרמו במהלך התקפה רוסית על אודסה, אוקראינה, 25 בספטמבר 2023. רויטרס
במוקד ההתקפות הרוסיות. נזקים באודסה אחרי תקיפה אווירית, היום/רויטרס

קייב מאשימה את מוסקבה בניסיון למנוע ממנה לייצא תבואה לעולם, וסוחרים ברחבי העולם עוקב מקרוב אחר ההתקפות באזור הים השחור מחשש לפגיעה נוספת בשווקים הגלובליים.

אוקראינה שולחת יותר ויותר תבואה לאורך נהר הדנובה, בכבישים וברכבות, והקימה "מסדרון הומניטרי" מחופי הים השחור כדי לשלוח תבואה לשווקים באפריקה ובאסיה. שתי הספינות הראשונות שעברו במסדרון הזה יצאו מנמל צ'ורנומורסק מהים השחור בשבוע שעבר והגיעו לנמלי היעד שלהן.

אוקראינה מסתמכת במידה רבה על נשק מערבי כדי להתגונן מפני ההתקפות האוויריות של רוסיה ובמתקפת הנגד שבה פתחה ביוני. היום הודיע הנשיא וולודימיר זלנסקי על הגעתם של טנקי "אברמס" ראשונים, שלדבריו כבר מוכנים לפעולה.

"אני אסיר תודה לבעלי בריתנו על מילוי ההסכמים! אנחנו מחפשים חוזים חדשים ומרחיבים את גיאוגרפיית האספקה שלנו", אמר זלנסקי, שביקר בארצות הברית בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully