וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "טרם התקבלה החלטה סופית על פטור מוויזה לישראל"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 1:27

דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי השר לביטחון פנים ,אלחנדרו מיורקס, ושר החוץ עדיין דנים בהחלטה ויעניקו תשובה סופית בקרוב. זאת, במקביל לדיווחים של בכירים ישראלים כי מיורקס יכריז על הצטרפותה של ישראל בעוד יומיים

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

דובר משרד החוץ האמריקני אמר אתמול (שני) כי טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע להצטרפותה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה. "השר להגנת המולדת, בהתייעצות עם שר החוץ, יקבע החלטה בימים הקרובים", אמר הדובר.

הצהרתו של הדובר מגיעה לאחר שמשרד החוץ הודיע כי הוא מצפה מארצות הברית להודיע על הצטרפותה של ישראל לתוכנית כבר בשבוע הקרוב. "הצטרפות ישראל לתוכנית ויתור ויזה היא הישג דיפלומטי ובשורה טובה לכל אזרחי ישראל", אמר שר החוץ אלי כהן.

מוקדם יותר השבוע, מסר בכיר ישראלי כי השר להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס, צפוי להודיע על הצטרפות ישראל ביום חמישי ה-28 בספטמבר. יום קודם לכן צפוי שר החוץ בלינקן לחתום על מכתב ובו ימליץ על הכנסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לאור העובדה שישראל עמדה בכל התנאים המקצועיים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. 20 בספטמבר 2023. רויטרס
שיא ארה"ב ביידן בפגישה עם נתניהו/רויטרס

המועד האחרון של המדינה להראות עמידה בתנאי ארצות הברית הוא ה-30 בספטמבר. בחודשים האחרונים שינתה ישראל בצורה משמעותית את נוהלי הכניסה לארץ עבור אמריקנים ממוצא פלסטיני או ממוצא ערבי, כולל כאלה שמתגוררים בגדה המערבית ועזה ואפשרה להם חופש תנועה כמעט מלא אל ישראל ובתוכה.

בכיר אמריקני מסר כי בגדה המערבית חיים בין 45 אלף ל-60 אלף פלסטינים אמריקנים. בכיר ישראלי מסר נתונים נמוכים יותר מסר כי רק 15-20 אלף פלסטינים אמריקנים חיים בגדה המערבית. כרגע, תחתם הסכם הפטור מוויזה נמצאות 40 מדינות, כשמדינות לא מתווספות לרשימה זו לעיתים קרובות. המדינה האחרונה להצטרף הייתה קרואטיה ב-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully