וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיסי: מאמצי הנורמליזציה בין מדינות המפרץ לישראל ייכשלו

עודכן לאחרונה: 25.9.2023 / 20:00

נשיא איראן התייחס בריאיון ל-CNN ליחסים המתהדקים בין ירושלים לבין שכנותיה של הרפובליקה האסלאמית, בראשן ערב הסעודית. הוא גם שב על הכחשותיה של איראן ולפיהן אין לה כוונה לפתח נשק גרעיני: "אנחנו לא מאמינים בזה, ואין לנו צורך בזה"

מצעד צבאי בטהראן לציון יום השנה למלחמה עם עיראק/הטלוויזיה האיראנית

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר כי מאמצי הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ, כולל ערב הסעודית, "לא יצליחו". ראיסי אמר את הדברים בריאיון לרשת CNN, שצולם במהלך ביקורו בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם ובצל המגעים בין ירושלים לריאד בחסות הממשל האמריקני.

טהראן הביעה את התנגדותה להסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב שנחתמו בשנים האחרונות, שמתבססים בין היתר על חשש משותף מפניה ומפני שאיפותיה הגרעיניות. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הבהיר בריאיון שנתן בשבוע שעבר לרשת פוקס כי ריאד תצטייד בנשק גרעיני אם איראן תעשה זאת, אף ששתי היריבות המרות חידשו מוקדם יותר השנה את יחסיהן אחרי נתק ארוך שנים.

באותו ריאיון, בן סלמאן אמר כי הנורמליזציה עם ישראל קרובה יותר בכל יום, ואילו ראיסי אמר בשולי עצרת האו"ם כי זאת "דקירה בגבם של הפלסטינים".

נשיא איראן איברהים ראיסי במסיבת עיתונאים בעצרת האו"ם בניו יורק, ארה"ב, 20 בספטמבר 2023. רויטרס
ראיסי בתום מסיבת עיתונאים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, בשבוע שעבר/רויטרס

ראיסי הכחיש בריאיון ל-CNN כי איראן לא מעוניינת בפעילותם של פקחי הגרעין של האו"ם במדינה, ימים אחרי שהודיעה על סילוקם של כמה מהם. הוא שב על הכחשותיה ארוכות השנים של הרפובליקה האסלאמית ולפיהן אין לה שום כוונה לפתח נשק גרעיני.

"הכרזנו פעם אחר פעם שלשימוש בנשק גרעיני, לשימוש בנשק להשמדה המונית בכלל, אין מקום. למה? כי אנחנו לא מאמינים בזה, וגם אין לנו צורך בזה", אמר נשיא איראן, שאינו בעל הסמכות האחרונה ברפובליקה האסלאמית אלא המנהיג העליון עלי חמינאי.

חמינאי אמר ביוני כי המערב לא היה יכול למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני אילו הייתה רוצה בכך, אך הדגיש כי אין לה כוונה כזו "על בסיס אמונתנו הדתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully