וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו פיגוע בטווח זמן מיידי: 8 מבוקשים נעצרו באוניברסיטת ביר זית

עודכן לאחרונה: 24.9.2023 / 12:54

בחקירת שב"כ עלה כי הפעילים, סטודנטים באוניברסיטת ביר זית ברמאללה, גויסו על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה וקיבלו לידיהם נשק ותחמושת להוצאת פיגועים. בתוך כך, חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין הודיעו כי החליטו על הסלמה

בווידאו: תקיפת עמדה צבאית של חמאס באמצעות כטמ"ם, 22 בספטמבר 2023/דובר צה"ל

כוחות הביטחון עצרו הלילה (ראשון) שמונה מבוקשים שהסתתרו באוניברסיטת ביר זית שסמוכה לרמאללה, ותיכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. זאת, בתום מאמץ מודיעיני וחקירתי שניהלו צה"ל ושב"כ בחודשים האחרונים, כדי לסכל פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס, "הכתלה איסלאמיה", שפועלים באוניברסיטאות באזור יהודה ושומרון.

במהלך הפעילות נעצרו לחקירה מספר חוליות טרור הפועלות באוניברסיטה. בחקירת שב"כ עלה כי אותם פעילים גויסו על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה וקיבלו לידיהם נשק ותחמושת למימוש פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות. בפעילות נמצאו הכוחות חומרי הסתה ודגלי חמאס. "זו דוגמה נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור במוסדות לגיטימיים על מנת לקדם פעילות טרור ולשמש מקלט לפעילים", נמסר בהודעה משותפת של שב"כ וצה"ל.

דגלי חמאס שאותרו אצל המבוקשים הפלסטינים שנעצרו באוניברסיטת ביר זית ברמאללה

24 בספטמבר 2023. דובר צה"ל
דגלי חמאס שנמצאו בפעילות/דובר צה"ל
חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגישת מנהיגי ארגוני הטרור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין אמרו היום (ראשון) בהודעה משותפת כי הם יסלימו את המאבק החמוש בישראל ויחזקו את שיתוף הפעולה בכל התחומים. ההצהרה נמסרה בתום פגישה של בכירי הארגונים בביירות, בהם סגן מנהיג חמאס סלאח עארורי, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה וסגן המזכיר הכללי של החזית העממית, ג'מיל מזהר.


מעבר לכך, אתמול פרצו מהומות על גבול רצועת עזה, צה"ל פתח באש לעבר מחבל שהשליך מטען חבלה סמוך לגדר. לעבר החיילים נורתה אש מאקדחים. מל"ט של צה"ל תקף עמדה של חמאס, הסמוכה למוקד שבו היו התפרעויות אלימות, וממנו בוצע ירי לעבר כוחות הביטחון. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על הפרחת בלונים, ואולם מדובר צה"ל נמסר שלא זוהו בלוני תבערה שחצו את הגדר. יום קודם לכן תקף צה"ל עמדות של חמאס בעקבות הפרחת בלונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully