וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה ש"השיקול הביטחוני" הוא שקר אחד גדול

עודכן לאחרונה: 24.9.2023 / 11:04

ישראל מתקרבת בצעדי ענק לכניסה לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב. אבל עם הכניסה לתוכנית, "לפתע" נעלם צמד המילים "שיקול ביטחוני" מהלקסיקון בכל הנוגע למעבר דרך נתב"ג של ערבים או פלסטינים שמיררו להם את החיים. זה לא היה בשביל בטיחות, זה היה בשביל השפלה. דעה

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

זה הולך ומתקרב. ישראל מתקדמת בצעדי ענק בתוכנית הפטור מויזה לארה"ב ולפי התכנון, האמריקנים צפויים השבוע להודיע כי ישראל נכנסת לתוכנית. החל מהחודש גם אמריקנים תושבי עזה יכולים מתי שיתחשק להם להיכנס לשטחי ישראל ולהסתובב במשך 90 יום ואף לטוס דרך נמל התעופה בן גוריון. מדובר בהחלטה המגיעה בהמשך למזכר ההבנות שנחתם ביולי האחרון בין ישראל לארה"ב אשר מחייב את ישראל להכניס אמריקנים מכל מוצא, עם דגש על פלסטינים-אמריקנים, לשטחה, הגדה המערבית ועזה דרך נתב"ג ללא כל אפליה.

מזכר ההבנות, שאף זכה להתייחסות רשמית ממחלקת המדינה האמריקנית שבירכה על שינוי נוהלי הנסיעה של אזרחים אמריקנים כולל פלסטינים-אמריקנים המגיעים לישראל לביקורים קצרי טווח או קונקשן, "השינויים נועדו להבטיח יחס שווה לכל אזרחי ארה"ב, ללא קשר למוצא לאומי, דת או אתניות". ואכן התוצאות לא איחרו לבוא ופלסטינים-אמריקנים התחילו להיכנס לישראל דרך נתב"ג ללא כל בעיה וללא אף "תשאול ביטחוני".

חידוש ויזה לארצות הברית. CANVA,
ביי לוויזה/CANVA

ללא צל של ספק יש לברך על המאמצים לקבל פטור מויזה לארה"ב, צעד שיכול לקרב לא מעט ישראלים לביקור בארה"ב ולהציב את ישראל ברשימה המכובדת של המדינות שנמצאות בתוכנית הפטור מויזה לארצות הברית. עם זאת, אי אפשר שלא לתהות על היעלמותן של צמד המילים "שיקול ביטחוני" מהלקסיקון בכל מה שקשור למעבר בנתב"ג. צמד מילים שלא פעם מיררו את חייהם והרסו את חווית הטיול של לא מעט אזרחים ערבים או פלסטינים שטסו דרך נתב"ג ופתאום נעלמו בבת אחת בתמורה לפטור מויזה. אז מה זה אומר על כל ההנחיות שקיבלו הבודקים בנתב"ג לחטט בחפציהם ולמרר את חיי אזרחי המדינה הערבים אך ורק מעצם היותם ערבים? שהכול היה לשווא ומדובר בהתעללות נטו?

עדות להתעללות זו ניתן למצוא בחוויה שעברה הנאדי באיעה ביולי האחרון שכל אשמתה היא שמדובר בנוסעת ערביה ונתקלה במסע השפלה ע"י איש הביטחון ששאל אותה בין היתר "איך בעלך הסכים שתטוסי לבד? זה לא מקובל אצלכם" או "האם היית במגע אינטימי כלשהו בזמן השהייה שלך בברלין" כשהוא לא מהסס לתרץ את השאלות עם צמד מילות הקסם "שיקול ביטחוני" ואף מצהיר בפניה "זה למען בטיחותך ובטיחות הטיסה". אז אולי לא עברתי קורס בודק ביטחוני או איש ביטחון, זה גם לא מעניין אותי, אך אין לי ספק ששאלות אלה לא נועדו כלל להבטחת בטיחות הטיסה אלא אך ורק להשפיל את הנוסעת הערביה שראה עומדת מולו. וכמובן שהנאדי היא רק דוגמה קטנה לאינספור השפלות והתעללויות שעברו לא מעט נוסעים ונוסעות מהחברה הערבית.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הציוץ של הנאדי ביאעה

אף אחד לא רוצה לעלות לטיסה שעלולה להיגמר בחטיפה או במעשה טרור חלילה, אך כשרואים שמדינת ישראל מסכימה פתאום וללא כל הכנה מוקדמת להכנסת תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקנית לשטחה ולשדה התעופה הלאומי בצורה חופשית כשמנגד במשך עשרות שנים היא מתעללת באזרחיה הערבים לא נותר אלא לתהות בשביל מה זה היה לעזאזל? רק כדי לממש את העליונות היהודית שגדלו איתה וחונכו עליה לא מעט יהודים בישראל? האם זה המחיר שצריכים לשלם אותו אזרחי המדינה הערבים אך ורק מעצם היותם ערבים? וברגע שמגיעה ארה"ב וכופה על ישראל "יחס שווה לכולם" אז היא מתקפלת בבת אחת ומודה בעקיפין שאין מדובר באמת ב"בדיקות ביטחוניות" אלא פשוט בהתעללות על סף הסדיזם והמזוכיזם.

אין מה להאשים כאן את איש הביטחון הצעיר, שעבר שטיפת מוח לפני שהתייצב בשדה התעופה וקיבל הנחיות "להתעלל ולמרר את חייהם" של נוסעים ערבים, אך יחד עם זאת הגיעה העת לדון בסוגיה זו ולהפסיק לקבל בהבנה ובהכנעה מוחלטת את הסיסמאות "שיקול ביטחוני" או "צורך ביטחוני" כי נוכחנו לדעת לאור ההתקדמות בתוכנית הפטור מוויזה שלא מדובר ביותר מאשר שקר שכל מדינה המכבדת את עצמה ואת כלל אזרחיה ללא קשר למוצא לאומי, דת או מין לא הייתה עושה זאת ואף גורם ביטחון רשמי לא היה מתרץ את מסע ההשפלה שעברו לא מעט נוסעים ערבים בכל מיני תירוצים חסרי בסיס כמו "בטיחות הטיסה" או "שיקול ביטחוני".

צ'ק אין בנתב"ג. זיו ריינשטיין
למצולמים אין קשר לכתבה/זיו ריינשטיין

ההוכחה לכך שמדובר בהנחיות מיותרות ,שאין בהן כל צורך, היא שדות התעופה בחו"ל גם של מעצמות יותר גדולות מישראל, שכל מי שעבר בהם נוכח לדעת שכולם עוברים את אותו בידוק ביטחוני בין אם מדובר בבידוק נוקשה יותר או פחות, אך לא דוגלים בשיטת הסלקציה הישראלית על סמך מוצא הנוסע אלא אם מדובר במקרי קיצון כמובן. לבסוף בהצלחה לכולנו עם הפטור מוויזה, אך הגיע הזמן להפסיק להאמין באמונה עיוורת למדינה ולמערכת הביטחון כל פעם שמשתמשים בצמד המילים "שיקול ביטחוני", כי פשוט ראינו בשקר אחד גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully