וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייצוג מרשים" או "עצוב"? התגובות לנאום נתניהו בעצרת האו"ם

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 18:34

יו"ר האופוזיציה מתח ביקורת על ראש הממשלה ש"התעלם מזה שישראל קרועה בגלל הממשלה שלו". מנגד, שר האוצר שיבח: "נביא שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל", והשר לביטחון לאומי הצהיר: "הנאום יפה, אבל עוצמה יהודית לא תאפשר שלום תמורת פגיעה בריבונות"

בוידאו: נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו/אתר האו"ם

התגובות במערכת הפוליטית לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם היו היום (שישי) חלוקות, בעוד ששריו שיבחו את הדברים - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת. "נתניהו מתעלם מהדרישה הסעודית להפוך למדינת סף גרעינית, מתעלם מההסכמה הפלסטינית ללכת להסכם ביניים, מתעלם מהדרישה האמריקנית לעצור את המהפכה המשטרית", מסר לפיד.

בהמשך הוסיף לפיד: "נתניהו מתעלם מזה שמדינת ישראל קרועה בגלל הממשלה שלו, לא מנסה אפילו לאחות את השברים ולאחד את העם. עצוב". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סבר אחרת, והודה לנתניהו על נאומו. "תודה לך אדוני ראש הממשלה על ייצוג מרשים של מדינת ישראל בעצרת האו"ם. יחד נביא בע"ה שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל, להתיישב בכל מרחביה, ולפתח אותה ואת המזרח התיכון והעולם כולו", מסר סמוטריץ'.

אולם, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת על הנאום. "היו בו אמירות חשובות, אבל השאלה האמיתית זו המשמעות שלו בשטח ואיך זה יתבטא", טען. "אם זה יישאר בקו הנאום אנו לחלוטין איתו, אבל אם בפועל יתחילו לעסוק בויתורים ופגיעה בריבונות זה סימן שגנץ ייכנס. עוצמה יהודית לא תאפשר שלום תמורת שטחים או שלום תמורת פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
נתניהו מעל בימת האו"ם/רויטרס

הנשיא יצחק הרצוג הגיב גם הוא ובירך על הנאום. "חזון השלום האזורי כשסעודיה במרכזו הוא החלופה ההיסטורית לאיום הבלהות האיראני למזרח התיכון - כשאיום הגרעין האיראני במרכזו", מסר. "זהו מסר חשוב בנאומו של ראש הממשלה בפני עצרת האו"ם ואני מברך עליו".

גם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בירך את ראש הממשלה על "נאומו המצוין", והוסיף: "מבצעים חזון של שלום בין ישראל לעולם הערבי. תחת הנהגתו ויחד עם חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, שמים את ישראל בקדמת הבמה העולמית באשר לטכנולוגיה של העשור הקרוב - הבינה המלאכותית". שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הוסיף גם הוא. "ראש הממשלה ביטא באופן מלא את רצונם הכנה של כל אזרחי ישראל בשלום אמת במזרח התיכון", טען. "מה שיאפשר זאת, היא מדיניותו ארוכת השנים של נתניהו והליכוד לביצור ישראל וחיזוקה, דבר המניח תשתית לחוזי שלום בינינו לבין שכנינו".

מנגד, חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) תקף את נתניהו בסיום נאומו. "לא הייתה בו אף בשורה ממשית בשני הנושאים החשובים ביותר לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: ‏הפסקת המהפכה המשטרית הדורסנית וחידוש המשא והמתן המדיני עם הרשות הפלסטינית", מסר. "‏עם כל הכבוד לחזונות שלו על הבינה המלאכותית ולטריקים הוויזואליים, רבים מאד מאזרחי ישראל, רוב יהדות העולם ומשפחת העמים הדמוקרטים, חשים עכשיו עוד מפח נפש מהמניפולציה התורנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully