וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה בעוטף עזה - חשד שנגרמה מבלון תבערה

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 13:07

בצל המתיחות הגוברת מול הרצועה, חמישה דונמים של חורש נשרפו ביער כיסופים. ציבור המטיילים התבקש לא להגיע לאזור. בשנת 2018, בדיוק באותו המקום התחוללה השריפה הראשונה עם התחלת טרור הבלונים

בווידאו:שריפה ביער כיסופים/עובדי ויערני קק"ל

שריפה פרצה היום (שישי) ביער כיסופים שבעוטף עזה - על פי החשד, האש הוצתה מבלון תבערה שנשלח מהרצועה. מהודעת קק"ל עולה כי חמישה דונמים של יער נשרפו, וציבור המטיילים התבקש לא להגיע לאזור. בשנת 2018, בדיוק באותו המקום התחוללה השריפה הראשונה עם התחלת טרור הבלונים.

אמש התפתחו מהומות על גדר הגבול של רצועת עזה. לוחמי צה"ל שהיו במקום דיווחו כי הם פתחו באש, לאחר שפלסטיני ירה לעברם, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון במהלך האירוע. המהומות התרחשו בהמשך לרצף אירועי הפרות סדר השבוע. בראשון, פלסטינים הגיעו לכמה נקודות על הגדר ושרפו צמיגים.

שריפה ביער כיסופים, 22 בספטמבר 2023. קק"ל, אתר רשמי
נזקי השריפה ביער כיסופים. היום/אתר רשמי, קק"ל

מדובר צה"ל נמסר כי באירועים השתתפו מאות בני אדם, והופעלו מטענים על ידי מפירי הסדר. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ועל פי ההודעה, זוהו כמה פגיעות. מקורות פלסטיניים אמרו שכוחות צה"ל השתמשו באש חיה ובגז מדמיע. כמו כן, אמרו המקורות שבהפגנה נפצעו שישה בני אדם, ובהם גם פצוע קשה.

בשבוע שעבר ניסו פלסטינים לפגוע בגדר המערכת, ובתגובה החיילים ירו באוויר לאזהרה. לפני כן פורסם כי חמאס מכווין את הפלסטינים לפעילות על הגבול. בהפרות הסדר לפני שבוע נהרגו ארבעה פלסטינים מפיצוץ מטען חבלה. בתוך כך, צה"ל תגבר כוחות טקטיים על גדר הגבול לסכל ניסיון חבלה בה ובתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully