וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: לא תהיה נורמליזציה בלי שהפלסטינים יקבלו את זכויותיהם

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 21:59

"מי שחושב שניתן להשיג שלום מבלי שהפלסטינים יקבלו את זכויותיהם הלגיטימיות - שוגה באשליות", נאם יושב ראש הרשות הפלסטינית. תקף את ממשלת ישראל, אותה כינה "ממשלת הימין הקיצוני הגזענית" וקרא לפסגת שלום בינלאומי: "זו הזדמנות לפתרון שתי המדינות"

אבו מאזן באו"ם: "לא תהיה יציבות באיזור בלי מדינה פלסטינית"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב על בימת עצרת האו"ם, וטען כי ישראל וארה"ב לא יוכלו להגיע להסכים נורמליזציה עם סעודיה, מבלי שיתקבלו דרישות אותן מציבה הרשות כחלק מהמשא ומתן. "מי שחושב שניתן להשיג שלום מבלי שהפלסטינים יקבלו את זכויותיהם הלגיטימיות - שוגה באשליות", אמר.

כמו כן, תקף את ממשלת ישראל, אותה כינה "ממשלת הימין הקיצוני הגזענית" וטען כי היא ממשיכה בהתקפות על העם הפלסטיני, תוך הרס בתים ורכוש. לדבריו, ישראל פוגעת בירושלים, מפרה את זכויות תושביה ותוקפת את מקומותיה הקדושים. "אנחנו מזהירים מהפיכת הסכסוך הפוליטי לסכסוך דתי שעליו תישא ישראל באחריות. אני קורא לקהילה הבינלאומית לשמור על המעמד ההיסטורי והחוקי של ירושלים", אמר.

בתוך כך, קרא אבו מאזן בנאומו לכנס פסגת שלום בינלאומית, שבה ישתתפו כל המדינות הרוצות להשיג שלום במזרח התיכון. לדבריו, פסגה זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה לפתרון שתי המדינות ולמניעת הסלמה במצב.

אתמול, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל". בן סלמאן אמר את הדברים בריאיון לרשת פוקס כשנשאל אם ערב הסעודית מתקרבת להסכם עם ישראל. לדבריו, הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד כדי שיוכל להתקיים הסכם נורמליזציה עם ישראל: "אנחנו מקווים שההסכם יקל על החיים של הפלסטינים", אמר.

בריאיון, הבהיר בן סלמאן כי במידה ותהיה פריצת דרך ביחסים בין ישראל לסעודיה, הוא יהיה מוכן לעבוד עם כל מנהיג ישראלי: "לפי המדיניות בסעודיה - לא מתערבים בזהותו של מנהיג המדינה. אם נצליח להגיע להסכם בין ישראל לסעודיה, נבסס יחסים עם ישראל בלי קשר למי שיעמוד בראשה".

מוחמד בן סלמאן, רה"מ בנימין נתניהו, אבו מאזן. Getty Images, חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
מוחמד בן סלמאן, רה"מ בנימין נתניהו, אבו מאזן/עיבוד תמונה, Getty Images, חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס

דבריו של בן סלמאן מגיעים לאחר הפגישה המתוקשרת בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, שהתקיימה מוקדם יותר היום בניו יורק.

בהצהרות הפתוחות לתקשורת אמר הנשיא האמריקני לנתניהו כי הסכם שלום בין ישראל לבין סעודיה יהיה "ביג דיל". הוא ציין כי הוא סובל מ"אופטימיות אירית" והוסיף כי אם לפני עשר שנים מישהו היה שומע אותם מדברים ככה על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה הוא היה שואל מה הם שתו. "וויסקי אירי", השיב נתניהו.

גם רה"מ התייחס לנושא ואמר לביידן: "תחת הנהגתך נוכל להשיג הסכם שלום היסטורי עם סעודיה. זה יקרב את סוף הסכסוך הישראלי-ערבי ויקדם פיוס בין העולם המוסלמי למדינה היהודית. אם נעבוד יחד על זה נוכל להביא לעתיד טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully