וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההפריות: משרד הבריאות הורה להחזיר את הפעילות באסותא רמת החייל לכ-90%

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:41

לפי ההחלטה, שניתנה במהלך דיון שהתקיים אתמול במשרד, היקף הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל יחזור לפעילות כמעט מלאה. זאת, לאחר שנמצא שיפור בפעילות היחידה בביקורת שנערכה במקום. "שקלנו את טובת המטופלות", נטען בהחלטה

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

משרד הבריאות החליט אתמול (רביעי) להגביר את היקף הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים אסותא רמת החייל לפעילות בהיקף של כ-90%. בדיון שנערך אתמול במשרד, צויין כי ההחלטה התקבלה לאחר שנערכה ביקורת במחלקה, בה נמצא שיפור בפעילות היחידה. "שקלנו את טובת המטופלות", נטען בדיון.

ביולי, משרד הבריאות הגביל את הפעילות של יחידת ההפריה החוץ גופית בסניף אסותא שברמת החייל ל-65%, בעקבות שני מחדלים חריגים שאירעו במחלקות ההפריה שבבתי החולים של אסותא. שבועיים בלבד לאחר מכן, הועלתה הפעילות ל-75%.

המקרה הראשון נחשף לפני כשנה, בדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים כחלק מטיפולי פוריות, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. ההליכים המשפטיים באשר להורות של התינוקת שנולדה, סופיה, עדיין נמשכים, כשבית המשפט הורה לבצע בדיקות גנטיות עם שני זוגות הורים שנמצאים בסבירות הגבוהה ביותר להיות ההורים הביולוגיים.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023/ראובן קסטרו

במאי, חשפו בבית החולים אסותא רמת החייל כי קיים חשד ילד שנולד לאחר הפריה חוץ גופית, לכאורה אינו תואם גנטית לאביו. בית החולים לא דיווח על כך למשרד הבריאות. זוג ההורים ביצע בשנת 2018 תהליך הפריה חוץ גופית, ולאחרונה ביצעו בדיקה פרטית בחו"ל בנוגע לילדם. במהלך הבדיקה עלה חשש כי אין לילד התאמה לדנ"א של אביו. בבית החולים אסותא לא דיווחו על המקרה, למרות שככל הנראה ידעו על פרטיו - ומשרד הבריאות קיבל את המידע מגורם שלישי.

עוד דווח, כי בשני מקרים שונים - התייבשו במחלקה ביציות מופרות.

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully