וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חודשי מאסר לאיש התחזוקה שגרם ברשלנות להתחשמלותה למוות של צעירה

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 10:53

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של אליהו יחיא בן ה-68, שגרם ברשלנות למותה של הכלה הטרייה שני ברדיצ'בסקי. איש התחזוקה הורשע בכך שבמקום לקרוא לחשמלאי, ניסה לתקן בעצמו תקלה חשמלית בדירה מבלי שהיה מוסמך לכך, וגרם להתחשמלותה למוות של הצעירה בזמן מקלחת

בווידאו: העונש הוחמר: עשרה חודשי מאסר ל"חשמלאי" שגרם למותה של שני ברדיצ'בסקי/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי חיפה החמיר היום (חמישי) את עונשו של איש התחזוקה אליהו יחיא בן ה-68 מטירת כרמל, שהורשע על פי הודאתו בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי, כלה טרייה שהתחשמלה למוות במקלחת, ושלח אותו למאסר בפועל של עשרה חודשים. בכך, קיבלו השופטים אברהים בולוס, מאזן דאוד וניצן סילמן את ערעור המדינה. עוד נקבע כי יפצה ב-20 אלף שקל את שני הוריה ואת האלמן.

"עשרה חדשים? היה צריך לקבל עשר שנים", קרא אביה של שני משורות הקהל לעבר השופט בולוס. לבקשת הסניגור יידחה ביצוע גזר הדין ב-45 יום. מצד שני דני האלמן הביע שביעות רצון, אם גם מסויגת. "אנחנו סוג של מרוצים", אמר, "בית המשפט נתן חותמת סופית שמי שרוצה להשלים הכנסה ולעבוד בעבודות מסכנות חיים בלי שהוא מורשה שיחשוב מאה פעם קודם". אתמול, הייתה אמורה שני ברדיצ'בסקי לחגוג את יום הולדתה השלושים.

שני ברדיצ'בסקי , מטירת הכרמל, נהרגה באירוע התחשמלות. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
התחשמלה למוות שישה ימים לאחר חתונתה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"ביהמ"ש העביר מסר חד משמעי - כי רשלנות ברף כה גבוה תוביל לתוצאה עונשית של מאסר מאחורי סורג ובריח. שום דבר לא יחזיר את שני, אולם ההחמרה בעונש יש בה כדי לנחם ולו במעט את משפחת המנוחה כי הם אינם שקופים וקולם נשמע", מסר עו"ד דניאל דרוביצקי המייצג את משפחתה.

האירוע הטראגי התרחש ב-21 לאוגוסט 2017, רק שישה ימים לאחר חתונתם של שני ודני ברדיצ'בסקי, הזוג הצעיר שזה עתה עבר לגור יחד בדירה השכורה הישנה, עם מערכת חשמל ישנה ולה ליקויי חשמל שונים, שדווחו כבר לנדב לוי, מי שניהל את הדירה, נכדו בן ה-38 של בעל הבית, על ידי הדיירת הקודמת.

בין היתר היא דיווחה על "יציאת עשן מחוטי החשמל המחוברים למזגן" וכן כי "בזמן המקלחת היא מרגישה זרם חשמל קל במים". אחרי שהנכד ניסה לתקן את הבעיה בעצמו על ידי החלפת ראש למקלחת, ללא הצלחה, הוא פנה לאיש התחזוקה שלו, אליהו יחיא, שהסתבר כי אינו חשמלאי מוסמך, לטפל בתקלות החשמל.

יחיא גישר על מפסק הפחת והותיר את הדירה ללא הגנה מפני התחשמלות. שני, הכלה הצעירה והטרייה בת ה-24 במותה, נספתה בדמי ימיה, כשהתחשמלה למוות, בעודה מתקלחת לקראת טקס שבע ברכות שעמדה לחגוג בדירה יחד עם בעלה הטרי. זרם חשמל שזלג לצנרת המקלחת הכה בה עד מוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אליהו יחיא, חשמלאי שהורשע בגרימת מותה של שני לוי שהתקלחה והתחשמלה למוות בביתה,  בערעור המדינה על קולת העונש , בימ"ש מחוזי חיפה. שלומי גבאי
הורשע בגרימת מוות ברשלנות, אליהו יחיא/שלומי גבאי

במשפט שהתנהל בבית משפט השלום בחיפה במקביל, הרשיע השופט שלנה בנג'ו את נדב לוי, כמשכיר הדירה, בשל אחריותו לגרימת מותה, "מאחר ולא העמיד לרשותה, טרם ההשכרה, ותוך כדי השכרת הדירה והשימוש בה, דירה בטוחה החפה מסיכונים למשתמשים במערכת החשמל שבה". השופט בנג'ו ציין כי הוא הגדיל לעשות, ושכר את יחיא שאינו חשמלאי מוסמך, לתקן תקלות חשמל בדירה, ולהחליף מפסק פחת בלוח החשמל, וכי "אשרר לו לנתק את הדירה ממפסק הפחת, תוך שאפשר לבני הזוג, המשך שימוש בה כמה ימים ללא כל הגנה, ומבלי שהוא מתריע ומזהיר אותם, מפני סכנת המוות שיש בכך. במחדליו אלה גרם הנאשם למותה של המנוחה ברשלנותו כי רבה היא". כך קבע. גזר הדין טרם ניתן. בחודש הבא יישמעו הטיעונים לעונש.

בחודש ינואר השנה, בבית משפט השלום בחיפה, גזרה השופטת אורית קנטור על איש התחזוקה יחיא תשעה חדשי עבודות שירות ומאסר על תנאי של שישה חדשים.

בערעורה טענה פרקליטות מחוז חיפה כי טעה בית משפט השלום שלא גזר מאסר בפועל נוכח חומרת העבירה, מידת הרשלנות הגבוהה והנזק ההרסני שנגרם כתוצאה מכך. היא טענה שמקריאת גזר הדין עולה תמונה חד-צדדית אשר נותנת ביטוי ומשקל רב לנסיבותיו האישיות של הנאשם, מצבו הרפואי ומצבו הנפשי בעקבות האירוע ומנגד לא נותנת ביטוי מספק לתוצאה הקשה והמרה של התרשלותו למות המנוחה, למצב בני משפחתה, לנזק ההרסני שנגרם להם ולהשלכות הקשות של האירוע על חייהם.

עו"ד רונן חליוה. יואב איתיאל
"הוא בא לעשות טוב ויצא רע", עו"ד רונן חליוה בבית המשפט עם אליהו יחיא/יואב איתיאל

"לו היה מוותר על העבודה במקום להרוויח כמה שקלים היה בהכרח מגיע חשמלאי מקצועי שמתקן את התקלה ומבין את הקשיים שיש באותה מערכת חשמל", טענה. האלמן ואביה של שני המנוחה מיררו בבכי כשביקשו מבית המשפט להחמיר בעונשו של יחיא.

"הבחור הזה בא לעשות טוב ויצא רע. הוא רצה לעזור ואין לו כוונה לפגוע באיש. חייו נהרסו. הוא קם עם הקורבן לנגד עיניו והולך לישון כך", טען סנגורו עו"ד רונן חליוה. לאחר שניתנה ההחלטה היום מסר לוואלה כי נפלה שגיאה מהותית בהבנת בית המשפט את ההבנות בינו לבין הפרקליטות, וכי יבקש רשות ערעור בבית המשפט העליון.

"השליטה הייתה בידיו, הוא זה שבחר לעסוק בחשמל ללא רישיון", טענה מנגד התובעת עו"ד רונית גרניק-סופר מטעם הפרקליטות, "לא מדובר על עיסוק בגינון, מדובר בחשמל שמטבעו הוא מסוכן ובעל פוטנציאל קטלני שהתממש בנקודה הזו. הוא לקח על עצמו את העבודה והסיר בידיו את ההגנה היחידה שהייתה לבני הזוג מפני התחשמלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully