וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוכרת התחשמלה למוות במקלחת - "החשמלאי" לא ילך לכלא

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 0:01

שני ברדיצ'בסקי התחשמלה למוות 6 ימים לאחר חתונתה בעקבות עבודות חשמל רשלניות, שביצע בבניין אליהו יחיא, נהג משאית שכלל לא החזיק ברישיון חשמלאי. היום נגזרו עליו רק 9 חודשי עבודות שירות. משפחתה של שני: "לא ננוח עד שנראה אותו בכלא"

שני ברדיצ'בסקי , מטירת הכרמל, נהרגה באירוע התחשמלות. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
שני ברדיצ'בסקי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בית משפט השלום גזר היום (שלישי) עונש קל של תשעה חודשי עבודות שירות על אליהו יחיא, נהג משאית אשפה ששימש כאיש תחזוקה בדירה להשכרה ברחוב ביאליק בטירת הכרמל, ביצע שם עבודות חשמל רשלניות שלא היה מורשה לעשות, והורשע ע"פ הודאתו בגרימת מותה ברשלנות של שוכרת שני ברדיצ'בסקי. משפטו של משכיר הדירה נדב לוי בן ה-37 מטירת כרמל עדיין מתנהל.

האירוע התרחש באוגוסט 2017, רק שישה ימים לאחר שברדיצ'בסקי נישאה ועברה להתגורר בדירה עם בעלה. בזמן שהבעל, דני ברדיצ'בסקי יצא לבית הכנסת, שני נכנסה להתקלח ופתחה את זרם המים, ואז נפגעה מזרם חשמל שהוביל בתוכו, ונפלה ארצה. פעולות החייאה שבוצעו בה על ידי צוותי מד"א לא הועילו ומותה נקבע במקום.

השופטת אורית קנטור קבעה כי פטירתה של ברדיצ'בסקי נגרמה כתוצאה מהתרשלותו של יחיא, שביצע עבודות חשמל מבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי כנדרש, ללא הכשרה מתאימה, באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם. היא קבעה כי ביצע פעולות רשלניות כשנטרל, ללא ידיעת השוכרים, את מפסק הפחת בדירה וחשף את הדיירים לסכנה של פגיעה חשמלית קטלנית כפי שאכן אירע. עוד מצאה כי יחיא היה מודע לקיומה של בעיית חשמל ממושכת בדירה אך נמנע מלהזהיר את הדיירים בדבר הסיכון בשימוש בחשמל בדירה, במיוחד כשנטרל, כאמור, את מפסק הפחת בדירה.

יחיא, תושב טירת כרמל בן 66, נשוי, אב לשתי בנות נשואות, עובד כנהג משאית לפינוי אשפה אצל קבלן בטירת כרמל. השופטת קנטור ציינה כי נטל אחריות לחלקו באירוע הטרגי, גילה הבנה לחומרת התנהלותו שהובילה למות אדם, הביע צער וחרטה על האופן בו פעל והסביר את התנהלותו כנובעת מחוסר זהירות והתנהגות רשלנית ללא חשיבה מספקת על השלכות התנהגותו.

השופטת קנטור הקלה בעונשו ואימצה את המלצת שירות המבחן שלא לשלוח אותו אל מאחורי סורג ובריח, בין היתר על בסיס הודאתו, נטילת האחריות שלו וחרטתו, מצבו הבריאותי שהתדרדר מאז האירוע ומצבה הבריאותי של אשתו.

בנוסף לעבודות השירות גזרה השופטת על יחיא גם עונשי מאסר על תנאי, אבל לא פיצויים. תביעה אזרחית הוגשה בין היתר גם כנגד הרשות המקומית וחברת החשמל, והשופטת קנטור ציינה בגזר הדין שנמנעה מחיובו של יחיא בפיצוי לטובת משפחת המנוחה, "הגם שהיה מקום לעשות כן".

עוד בוואלה!

הדיירת התחשמלה במקלחת: שני תושבי הצפון הואשמו בגרימת מוות ברשלנות

לכתבה המלאה
אליהו יחיא, נהג משאית אשפה שהואשם בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי. ללא, אתר רשמי
השופטת הקלה בעונשו. אליהו יחיא/אתר רשמי, ללא

"זה פשוט בזיון, אנחנו לא יודעים אם לצחוק או לבכות", אמרה לוואלה! עדן לוי, אחותה של ברדיצ'בסקי, "אחותי מתחת לאדמה, ההורים חולים וכולנו מקבלים יריקה בפרצוף. אני יודעת שזה קורה לעוד משפחות בישראל שלא מקבלות צדק בבית המשפט אבל מבטיחה שאנחנו לא ננוח לרגע עד שנראה את האיש הזה בכלא. הוא צוחק על כולם, הוא רואה את אבא שלי ברחוב ועושה לו אצבע משולשת. שם פס עלינו ועל המשפט. אנחנו נדרוש מפרקליטות להגיש ערעור על גזר הדין המקל הזה ובהקדם".

בריאיון לתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב־fm103 אמר דני ברדיצ'בסקי, אלמנה של שני, כי "הרגשנו היום שפשוט קברו את שני בפעם השנייה, שבית המשפט שגזר את גזר הדין המגוחך - התיר את דמה של שני, התיר את דמם של כל נפגעי העבירה במדינת ישראל שחוו ענישה מקלה. אנחנו מצרים על כך ואנחנו נילחם בכל כוחנו". הוא הוסיף כי "לצערנו, הסעיף שהוגש נגד אותו חשמלאי במרכאות זה גרימת מוות ברשלנות. התקוממנו על זה. אנחנו חשבנו שהסעיף הראוי זה הריגה".

עו"ד רונן חליוה, סנגורו של אליהו יחיא, מסר לוואלה!: "אין למרשי כל כוונה להתעמת עם כאבה העצום של המשפחה. מדובר בטרגדיה נוראית. מרשי הינו חלק בשרשרת של מחדלים, טעויות ורשלנויות ואולם בשונה מאחרים הוא היחידי אשר הודה ולקח אחריות מלאה על חלקו. מבלי חלילה להשוות - גם חייו וחיי משפחתו נהרסו כליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully