וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירת התחשמלה במקלחת: שני תושבי הצפון הואשמו בגרימת מוות ברשלנות

14.1.2020 / 13:46

כתב אישום הוגש נגד אחראי להשכרת הדירה ואיש התחזוקה בטירת כרמל, לאחר שצעירה התחשמלה למוות בזמן שהתקלחה. בין השאר, השניים הואשמו בשל הטיפול הלקוי בבעיות חשמל חוזרות עליהן התריעו הדיירים, וכן בתיקונים ללא הסמכה לכך בחוק

שני ברדיצ'בסקי , מטירת הכרמל, נהרגה באירוע התחשמלות. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
התחשמלה למוות בדירה ששכרה. שני ברדיצ'סקי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד נדב לוי ואליהו יחיא מטירת כרמל, בגין גרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי בת ה-24, לאחר שהתחשמלה למוות באוגוסט 2017 בזמן מקלחת בדירתה ששכרה.

כתב האישום מפרט שורה של תקלות וכשלים שהסתיימו במותה של ברדיצ'בסקי בדירה, הממוקמת ברחוב ביאליק בטירת הכרמל. על פי פרטי כתב האישום, נדב לוי, נכדו של בעל הדירה, היה אחראי על השכרת הדירה וגם התחזוקה השוטפת שלה, לרבות טיפול בליקויים שונים בדירה באמצעות בעלי מקצוע. כמו כן, בתקופה זו ביצע אליהו יחיא עבודות אחזקה שונות בדירה לבקשת לוי. בין היתר, ביצע יחיא עבודות חשמל בדירה, למרות שהוא אינו חשמלאי מוסמך כדין.

היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
האחראי להשכרת הדירה הואשם בגרימת מוות ברשלנות. בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

רצף האירועים בתחילת אוגסט 2017, אז חתם דני ברדיצ'בסקי שהתחתן זמן קצר לפני כן עם שני, על חוזה שכירות. השניים עברו להתגורר בדירה, אולם מרגע כניסתם, נתקלו בבעיות חשמל חוזרות ונשנות. ברדיצ'בסקי התלונן על כך בפני לוי, שהפנה אותו ליחיא. נדב ציין בפני ברדיצ'בסקי כי יחיא הוא איש האחזקה של הדירות ברשותו והוא יוכל לסייע לו בבעיות החשמל בדירה. בכתב האישום אף הודגש כי לתלונותיו של ברדיצ'בסקי קדמו תלונות אחרות מצד הדיירת הקודמת בדירה, שהלינה על בעיות חשמל שהסתיימו בקפיצת הפחת הראשי.

בהתאם לבקשותיו של ברדיצ'בסקי, אליהו הגיע בכמה הזדמנויות לדירה. הוא חיזק כמה חוטים רופפים בארון החשמל, אולם מפסק הפחת בדירה שוב קפץ, והזרם נפסק. בשל כך, קנה לוי מפסק פחת חדש, מסר אותו לברדיצ'בסקי וביקש ממנו לתאם התקנה עם אליהו. השניים קבעו כי הדבר יתבצע ב-23 באוגוסט.

לא הזהירו מפני התקלות

יומיים לפני מועד ההתקנה המתוכנן, ברדיצ'בסקי הדליק את המזגן בדירה ויצא לתפילת שבע הברכות שלאחר החתונה בבית הכנסת, בעוד שרעייתו, שני, נשארה בדירה. היא נכנסה להתקלח, ובאותה עת, עקב הקצר החשמלי, היה מתח גם בשפורפרת הארקה שבשקעי הדירה ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים. כך, בזמן שפתחה את זרם המים במקלחת, הוא הוליך עמו חשמל - מה שהוביל למותה הטראגי.

בכתב האישום נטען בין השאר כי לוי, בהיותו אחראי ומחזיק בדירה מטעם הבעלים לא וידא שהדירה הינה בטוחה לשימוש ולא הקפיד על הבטיחות הבסיסית והיסודית של המבנה. כמו כן, נטען כי לא נתן סיוע מידי לבעיות אלה ולא פעל לתיקונן, חרף הסכנות הכרוכות בהן לשלומם של הדיירים, זאת על אף תלונות חוזרות ונשנות שנשמעו מהדיירים שהתגוררו בה.

בנוסף, ליחיא יוחסו מספר אישומים הנוגעים בין השאר לכשלים בפעילותו, וכן לעובדה שעסק בתיקוני חשמל ללא הכשרה מתאימה. השניים אף מואשמים שחרף מעורבותם ופעילותם בתחזוקת הדירה, היו מודעים לקיומה של בעיות חשמל ממושכות ונמנעו מלהזהיר את הדיירים בדבר השימוש בחשמל, ומסכנת התחשמלות עקב ניטרול הפחת.

שני ברדיצ'בסקי ואחותה עדן לוי. באדיבות המצולמים
"סיפור בלתי נתפס". שני לצד אחותה עדן/באדיבות המצולמים

"זה סיפור הזוי ולא נתפס", אמרה לוואלה! NEWS עדן לוי, אחותה הצעירה של שני. "הגיע הזמן שאחרי שנתיים וחצי ייצא הצדק לאור. לאורך כל הזמן מאז אנחנו רואים אותם עובדים, מחייכים, כאילו לא קרה כלום ובזמן הזה אנחנו כאובים ועצובים. אנחנו לא נירגע עד שהם ישבו מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully