וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינוס הוועדה לבחירת שופטים: בג"ץ ידון בעתירה בעוד חודש

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 10:47

לאחר הדחייה בעקבות בקשת שר המשפטים יריב לוין, בג"ץ הודיע כי הדיון בעתירה על אי כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים יתקיים ב-22 באוקטובר. השופט אלרון לא יישב בהרכב בשל הודעתו על התמודדות לתפקיד נשיא העליון וזה לא השינוי היחיד בהרכב

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

הדיון בבג"ץ בעתירות על אי כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים יתקיים ב-22 באוקטובר לאחר שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר ונדחה בשל בקשת שר המשפטים יריב לוין. הבוקר (רביעי) נודע כי כמעט כל הרכב השופטים לדיון הוחלף: במקומו של השופט דוד מינץ יישב השופט אלכס שטיין והשופט עופר גרוסקופף יחליף את השופטת ענת ברון שפורשת בסוף החודש הקרוב.

יריב לוין בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
יריב לוין בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

פרט נוסף מעניין

השופט יוסף אלרון, שהיה אמור לדון גם הוא בעתירה, הכריז על מניעות בעקבות הודעתו על התמודדות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון במקום אסתר חיות שפורשת גם היא בסוף החודש.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השופט יוסף אלרון בערעור שהגיש אביעד משה על הכרעת דין וגזר דין , ביהמ"ש העליון, 22 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לא יישב בהרכב. יוסף אלרון/פלאש 90, יונתן זינדל

מה קרה עד עכשיו

  • בג"ץ הוציא בשבוע שעבר צו על תנאי לשר לוין המורה לו לנמק "מדוע לא יפעיל את סמכותו, ויכנס את הוועדה לבחירת שופטים ללא דיחוי". העתירה בעניין סירובו של השר לכנס את הוועדה תידון בבג"ץ ביום שלישי הקרוב.
  • בהחלטתם להוציא צו על תנאי, השופטים "הפכו" את הנטל, ובמקום שהעותרים יצטרכו לשכנע את בית המשפט לקבל את העתירה, עתה, שר המשפטים יצטרך להסביר למה על בית המשפט לדחות את העתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ו-45 עותרים נוספים. למרות שהצו לכשעצמו אינו מחייב את השר לכנס את הוועדה, בחלק ניכר מהמקרים, צו על תנאי מרמז על כך שהשופטים עשויים לקבל את העתירה.
  • בעקבות הצו שהוצא תקף לוין את השופטים וביקש לבטל אותו. "בכל הכבוד הראוי, בית המשפט הנכבד מתבקש לבטל את החלטתו למתן צו על תנאי, שניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין", נמסר מטעם עורך דין אוהד שלם, שייצג את השר ואת הממשלה בדיון. "בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים וממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון - גם הוא - לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים. קביעת בית המשפט מה כולל תצהיר המשיבים, שוללת מהמשיבים את הזכות הבסיסית להשמיע את קולם באופן שמונע את האפשרות לעשיית צדק".
  • ערב קודם לכן הגיש לוין את עמדתו לבג"ץ בנושא, וביקש לדחות על הסף את העתירות. לוין כתב כי "קיבל החלטה שלעת הזאת אין מקום לכנס את הוועדה", והדגיש כי "אין זה ראוי שבית המשפט יפר את האיזונים החוקתיים העדינים שבין הרשויות ויתערב בהחלטתו של השר". הפעם האחרונה בה כונסה הוועדה הייתה באפריל 2022, בתקופת ממשלת בנט-לפיד. מאז קמה הממשלה הנוכחית לפני שמונה חודשים, לא התכנסה הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully