וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הרוסי באיראן: למרות התנגדות המערב, היחסים הגיעו לשלב חדש

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 10:50

שויגו התקבל במשמר כבוד בטהראן, בצל הידוק היחסים בין שתי המדינות מאז תחילת המלחמה באוקראינה. "לחץ הסנקציות על רוסיה ואיראן הוכיח את חוסר התוחלת שלו"

טקס קבלת פנים לשר ההגנה הרוסי באיראן/טלגרם

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו אמר היום (רביעי) כי היחסים בין מוסקבה לטהראן הגיעו לשלב חדש, למרות התנגדות המערב. שויגו התקבל אתמול בטקס רשמי עם הגעתו לביקור רשמי באיראן, שחיזקה את יחסיה עם רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה לפני שנה וחצי.

"אנו מכוונים למגוון שלם של פעילויות מתוכננות, למרות התנגדות של ארצות הברית ובעלות בריתה המערביות", אמר שויגו, לפי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "לחץ הסנקציות על רוסיה ואיראן הראה את חוסר התוחלת שלו, בעוד שהאינטראקציה הרוסית-איראנית הגיעה לרמה חדשה".

אוקראינה ומדינות המערב מאשימות את איראן באספקת מל"טים לרוסיה שבהם היא עושה שימוש מאסיבי במלחמה, אך בטהראן טוענים שאלו הועברו לפני תחילתה. לפי דיווחים שונים, רוסיה מקימה מפעל לייצור מל"טים בשטחה, בסיוע של מומחים איראנים.

שיתוף הפעולה הביטחוני בין איראן לרוסיה מדאיג גם את ישראל, וראש המוסד דוד ברנע הזהיר בשבוע שעבר כי יש חשש שמוסקבה תעביר לטהראן נשק שיסכן את ישראל.

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ומפקד הכוחות המזוינים של איראן, גנרל מוחמד באגרי, בטקס קבלת פנים רשמי בטהראן, איראן, 19 בספטמבר 2023. רויטרס
שר ההגנה הרוסי ומפקד הכוחות המזוינים של איראן בטקס קבלת פנים בטהראן, אתמול/רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי הגן על מוסקבה במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם הלילה, והאשים את וושינגטון בהסלמה של המלחמה באוקראינה.

"ארצות הברית של אמריקה עוררה את להבות האלימות באוקראינה במטרה להחליש את מדינות אירופה. זו תוכנית ארוכת טווח, למרבה הצער", אמר במהלך נאומו בעצרת האו"ם, שהופרע על ידי השגריר גלעד ארדן שהניף שלט והוצא ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully