וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי בנאומו באו"ם: "לרוסיה אין זכות להחזיק בנשק גרעיני"

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 8:24

נשיא אוקראינה נשא נאום ראשון בניו יורק מאז תחילת המלחמה, והזהיר את העולם מפני השלכותיה אם מוסקבה לא תיעצר: "דוחפת למלחמה הסופית". הוא האשים את מוסקבה בביצוע רצח עם, והדגיש: "אי אפשר לסמוך על הרוע"

בוידאו: ביידן: מקדמים נורמליזציה עם מדינות ערב במקביל לשלום עם הפלסטינים/רויטרס

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר היום (שלישי) בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, כי "אי אפשר לסמוך על הרוע", בעודו קורא לעולם להתאחד כדי לשים קץ לתוקפנות הרוסית נגד ארצו. בנאום נרגש בניו יורק, אמר זלנסקי שיש לעצור את מוסקבה החמושה בנשק גרעיני מ"לדחוף את העולם למלחמה הסופית". הוא גם האשים את רוסיה בהפיכת כל דבר לנשק, ממזון ועד אנרגיה.

בנאום שהתמקד רבות בסכנה שרוסיה מציבה לעולם, הוא טען שניתן לטפל באתגרים נפיצים אחרים כמו שינויי אקלים רק לאחר שמוסקבה תיהדף. היה זה נאומו הראשון בעצרת מאז פרוץ המלחמה, אחרי שבשנה שעברה הוא נאם מרחוק.

"בעוד שרוסיה דוחפת את העולם למלחמה הסופית, אוקראינה עושה הכל כדי להבטיח שאחרי התוקפנות הרוסית אף אחד בעולם לא יעז לתקוף אף אומה", אמר זלנסקי למנהיגי העולם שהשתתפו בעצרת הכללית השנתית.

הוא גם אמר שלרוסיה פשוט "אין זכות להחזיק בנשק גרעיני". "יש לרסן את הפיכת כל דבר לנשק, להעניש פשעי מלחמה, על המגורשים לחזור הביתה, והכובש חייב לחזור לאדמתו. אנחנו חייבים להיות מאוחדים כדי לעשות את זה, ואנחנו נעשה את זה!", אמר זלנסקי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, 19 בספטמבר 2023. רויטרס
"הכובש חייב לחזור לאדמתו". זלנסקי/רויטרס

זלנסקי האשים את מוסקבה בביצוע "רצח עם" על ידי חטיפת ילדים אוקראינים. במרץ, בית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשל גירוש בלתי חוקי של ילדים אוקראינים לרוסיה. מוסקבה מכחישה שוב ושוב את ההאשמות של אוקראינה, אך כמה מומחים וארגונים בינלאומיים מצביעים על עדות הולכת וגוברת לכך שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה.

נשיא אוקראינה המשיך והזהיר מפני "עסקאות מפוקפקות" כדי לנסות לסיים את המלחמה - הגדולה באירופה מאז מלחמת העולם השנייה - בתנאים לא הוגנים. אך הנקודה המרכזית שלו הייתה להזהיר את הקהילה הבינלאומית שתוצאות המלחמה ישפיעו על כולם. המטרה של רוסיה, הוא אמר, הייתה להפוך את אוקראינה ל"נשק נגדכם, נגד הכללים המבוססים על הסדר הבינלאומי".

נוסחת הסכם השלום שניסח במשך חודשים הייתה, לדבריו, לא רק למען אוקראינה, אלא גם עבור שאר העולם. דבריו היו ברורים וכוונו באופן ישיר למדינות שונות - רבות מהן חלק ממה שמכונה "הדרום הגלובלי", כולל ברזיל והודו - ששמרו עד כה על ניטרליות. כמה מהן אף חיזקו את קשריהן הכלכליים עם הקרמלין מאז פרוץ המלחמה בפברואר 2022.

עוד בוואלה!

ביידן: ארה"ב מקדמת נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב במקביל לשלום עם הפלסטינים

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, 19 בספטמבר 2023. רויטרס
הזהיר מפני "עסקאות מפוקפקות". זלנסקי/רויטרס

מוקדם יותר, המנהיג האוקראיני מחא כפיים במהלך נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שבו הזהיר מפני השלכות חמורות אם התוקפנות של רוסיה לא תיפסק. "רוסיה מאמינה שהעולם יתעייף ויאפשר לה לתקוף את אוקראינה ללא תוצאות. אם נאפשר את חלוקת אוקראינה, האם עצמאותה של מדינה כלשהי תהיה בטוחה?", הדגיש ביידן, לאור הקולות שקוראים לקייב לעשות ויתורים לפוטין.

בהמשך, נשיא איראן אברהים ראיסי - שמדינתו מספקת מל"טים לרוסיה ונתפסת כבעלת ברית מרכזית שלה - האשים את וושינגטון בהסלמה של המלחמה באוקראינה.

"ארצות הברית של אמריקה עוררה את להבות האלימות באוקראינה במטרה להחליש את מדינות אירופה. זו תוכנית ארוכת טווח, למרבה הצער", אמר במהלך נאומו בעצרת האו"ם, שהופרע על ידי השגריר גלעד ארדן שהניף שלט והוצא ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully