וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: ארה"ב מקדמת נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב במקביל לשלום עם הפלסטינים

הנשיא האמריקני אמר בנאומו בעצרת האו"ם כי נסיונה של ארצות הברית לקדם נורמליזציה עם מדינות ערב מגיע במקביל לנסיון להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו מנסים לבנות מזרח תיכון משולב יותר. נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות האזור יכולה להביא להשפעה חיובית"

בוידאו: ביידן: מקדמים נורמליזציה עם מדינות ערב במקביל לשלום עם הפלסטינים/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום (שלישי) בנאומו באו"ם כי ארצות הברית מקדמת נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב, במקביל לנסיון להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים על בסיס שתי מדינות לשני עמים.

"אנחנו מנסים לבנות מזרח תיכון משולב יותר. נורמליזציה רבה יותר בין ישראל לבין מדינות האזור יכולה להביא להשפעה חיובית גם כאשר אנחנו ממשיכים לעוד על השגת שלום צודק וארוך טווח בין ישראל לפלסטינים שיהיה מבוסס על שתי מדינות לשני עמים", אמר ביידן.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בדיון הכללי ה-78 של האו"ם. מטה האו"ם, ניו יורק. 19 בספטמבר 2023. רויטרס
בידן נואם בעצרת האו"ם, היום/רויטרס

כמו כן, התייחס ביידן לנושא איראן ואמר שארצות הברית עובדת עם השותפות שלה נגד הפעולות של איראן לערער את היציבות במזרח התיכון. "אסור לאיראן להשיג לעולם נשק גרעיני", אמר ביידן.

בנוסף, התייחס ביידן בנאומו למלחמה בין אוקראינה לרוסיה ופנה למנהיגי העולם לעמוד לצד אוקראינה. "רוסיה לבדה עומדת בדרך לשלום", מסר ביידן, "היא מאמינה שהעולם יתעייף ויאפשר לה להתאכזר באוקראינה ללא תוצאות. אם נאפשר לרוסיה לכבוש את אוקראינה, האם עצמאותה של כל אומה תהיה בטוחה?"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זלנסקי בזמן נאום ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק. 19 בספטמבר 2023. רויטרס
זלנסקי בזמן נאום ביידן באו"ם, היום/רויטרס

"רוסיה לבדה נושאת באחריות למלחמה הזו, ולרוסיה לבדה יש את הכוח לסיים את המלחמה הזו מיד", מסר ביידן והוסיף כי הפלישה הרוסית לאוקראינה מפירה את אמנת האו"ם, שעיקרה הוא כיבוד הריבונות והשלמות הטריטוריאלית. בתום דבריו של ביידן, הריע לו נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שצפוי לבקר ביום חמישי בבית הלבן.

כמו כן, ביידן הזכיר בנאומו את יחסי ארצות הברית וסין. הנשיא האמריקני מסר כי ארצות הברית פועלת לנהל בצורה אחראית את התחרות שלה עם סין, אולם תמשיך ותשתף עם סין פעולה בכל הנוגע למשבר האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully