וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם ארדואן: "הקשרים בינינו מתחזקים"

ברק רביד, שליח וואלה! לניו יורק

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 8:12

רה"מ נפגש בשולי עצרת האו"ם עם נשיא טורקיה לראשונה אי פעם והודה לארדואן על שיתוף הפעולה בין ארגוני הביון. השניים סיכמו להיפגש שוב בקרוב ומלשכת רה"מ נמסר כי השניים דנו גם בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. ומה אמר נתניהו שהצחיק את ארדואן?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ ארדואן נועדו בניו יורק. 20 בספטמבר 2023/רועי אברהם/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (רביעי) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. "הקשרים בינינו מתחזקים", מסר בתחילת הפגישה. זו הפגישה הראשונה אי פעם בין נתניהו לארדואן, במהלך השנים החליפו השניים מהלומות מילוליות כמה פעמים שכללו התקפות אישיות הדדיות.

"ראש הממשלה אמר לנשיא בפתח פגישתם כי הקשרים בין המדינות מתחזקים", כך נמסר מלשכתו של נתניהו. "שני המנהיגים החליטו להמשיך ולקדם את יחסי ישראל וטורקיה בתחומי הסחר, הכלכלה והאנרגיה. המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומית, לרבות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה".

עוד הוסיפו בלשכתו של ראש הממשלה כי נתניהו הודה לנשיא טורקיה על שיתוף הפעולה בין ארגוני הביטחון, שסיכל בעבר כוונות זדון של חוליות טרור לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול. בהמשך שני המנהיגים הזמינו אחד את השני לביקורים בישראל ובטורקיה וסוכם כי ביקורים אלה יתקיימו בקרוב.

בסרטון שפרסמה לשכת רה"מ נשמע נתניהו אומר לארדואן כי הוא אוהב את העניבה שענב, עניבה בצבע אדום שגם ראש הממשלה ענב. ארדואן הגיב בצחוק לדבריו של נתניהו.

נתניהו נפגש עם ארדואן בשולי עצרת האו"ם, 20 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם ארדואן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בפתח הפגישה, בתשובה לשאלת וואלה! בנוגע לציפיותיו מישראל, השיב זלנסקי כי הוא מצפה "להרבה". עם תחילת הפגישה, התחבק זלנסקי עם ראש המוסד דדי ברנע. הדבר יכול להעיד כי השניים כבר נפגשו בעבר. כמו כן, מסר זלנסקי לברנע כי הוא "שמח לראות אותו".

ראש הממשלה נתניהו הבהיר שישראל תמשיך לסייע לאוקראינה בנושאים הומניטריים לרבות התמודדות עם מוקשים נגד בני אדם. בכיר ישראלי ציין כי נתניהו וזלנסקי דיברו בפתיחות על הנושאים השונים. נתניהו אמר לזלנסקי כי יש לעשות ככל הניתן כדי למנוע אובדן חיי אדם. בסיום הפגישה המורחבת שני המנהיגים ישבו בארבע עיניים למשך כרבע שעה. הבכיר הישראלי ציין כי נתניהו וזלנסקי סיכמו להישאר בקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully