וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מעוז קורא להקפיא את קידום המהפכה המשפטית: "להתמקד ביוקר המחיה"

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 0:40

יו"ר מפלגת נעם קרא לעצור את קידום הרפורמה בכנס החורף הקרוב. "שותף מלא למאמצי לוין להשיב את האיזון בין הרשויות", כתב. "לאחר שהתמקדנו בהתנעת הרפורמה, צריך להעלות הילוך בהורדת יוקר המחיה"

בוידאו: המחאה בארה"ב: נתניהו נחת בניו יורק, עשרות מפגינים מחכים לו במלון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז קרא הערב (שלישי) לעצור את קידום הרפורמה המשפטית בכנס החורף הקרוב של הכנסת ולהתמקד במאמצים להילחם ביוקר המחייה.

בהודעה שפרסם כתב מעוז: "אני שותף מלא למאמצי שר המשפטים יריב לוין לצמצום סמכויות המערכת המשפטית ולהשבת האיזון בין הרשויות. עמדתי היא כי לאחר שבשנה האחרונה התמקדנו בהתנעת תהליכי הרפורמה, חובה עלינו להעלות הילוך בטיפול שלנו בהורדת יוקר המחיה".

עמדת מעוז מצטרפת להצהרותיהם של ראשי מפלגות נוספים בקואליציה, ובהם ראשי יהדות התורה וש"ס ובכירים בליכוד, שהבהירו בשבועות האחרונים כי יש להקפיא את החקיקה ולכל היותר לקדם שינוי מסוים בוועדה לבחירת שופטים, זאת בין היתר לטובת הרגעת המחלוקת בציבור הישראלי. למרות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע עד כה מהצהרה על מהלך חד צדדי להקפאת הרפורמה או לגניזת חלק משמעותי ממנה.

אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"להעלות הילוך בטיפול בהורדת יוקר המחיה". אבי מעוז/ראובן קסטרו

ביום שני, התראיין לוין לתוכנית "60 דקות" בערוץ האמריקני CBS בנושא הרפורמה ואמר כי "אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל מצב שהממשלה לא תעביר הצעת חוק כי יש מחאות".

העיתונאית לסלי סטאל ראיינה את שר המשפטים בפרק של התוכנית שעסק במהפכה המשפטית ושאלה אותו אם לפי התוכנית שלו, "הממשלה תוכל לבטל את בית המשפט". "זה לא שלי, מה שאני מציע", השיב לוין, "המצב בישראל הוא שבית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הוא מעל הפרלמנט, הוא אפילו מעל רצון העם. מה שאני רוצה לעשות זה לאזן את זה". לוין המשיך וציין בפני העיתונאית האמריקנית כי לטענתו בית המשפט הוא מעוז שלעתים קרובות מדי מבטל מחוקקים שנבחרו על ידי העם.

לאחר מכן, הזכירה המראיינת את הכמות הגדולה של חיילי המילואים שסירבו להתייצב, ושאלה את לוין האם ימשוך חזרתה את הצעותיו אם יגלה שישראל נמצאת בסיכון ביטחוני. "מה המחיר של הדמוקרטיה? מה את מציעה לי לעשות?", ענה לוין, "נגיד לאזרחי ישראל, 'בסדר, אל תלכו להצביע. אין צורך לערוך בחירות'. נבוא לאותם מיליטריסטים לשעבר ונשאל אותם מה מותר לנו לעשות או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully