וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי גולני טוענים: מחבלים ירו לעברנו במהלך הפרות הסדר בגבול עזה

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 18:17

לוואלה! נודע כי לטענת הלוחמים בוצע ירי מאקדח לעבר הרכב הממוגן: "משבוע לשבוע זה נהיה יותר חמור". עוד חוששים החיילים ממעבר לשימוש ברובים: "אנחנו יורים רק באישור מג"ד". וגם: מה הסיבות שהובילו להסלמה בדרום?

פיצוץ המטען שהשליכו מפרי הסדר הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה/דובר צה"ל

לוחמים מחטיבת גולני טוענים כי במהלך הפרות הסדר בגבול רצועת עזה מחבלים פתחו בירי באמצעות אקדחים לעבר הרכב הממוגן מסוג "זאב" - כך נודע היום (שני) לוואלה.

הלוחמים הסבירו כי אין חומה בכל האזורים במרחב מעבר קרני הישן, שׁנהרס על ידי צה"ל בשנה האחרונה, ולכן הם חשופים לירי. "לא היו פגיעות ברכב, אבל מה זה משנה? משבוע לשבוע זה נהיה חמור יותר. לפי נהלי הפתיחה באש אנחנו יורים רק באישור מג"ד. בשביל זה יש צלפים של ימ"ס". הלוחמים הביעו חשש שבעוד כמה הפגנות, אחרי שימוש באקדחים ומטעני חבלה, יעברו הפלסטינים לשימוש ברובים.

הפגנות פלסטיניות בגבול רצועת עזה נגד פעילות צה"ל בג'נין, 3 ביולי 2023. Mohammed Salem, רויטרס
"משבוע לשבוע זה נהיה יותר חמור". הפגנות בגבול עזה בחודש יולי/רויטרס, Mohammed Salem

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי כמה סיבות הובילו להידרדרות הביטחונית בגבול רצועת עזה. ראשית, רצון של חמאס להגדיל את מכסת הפועלים שעובדים בישראל, שעומדת בשלב זה על 18,600, מהלך שאליו מערכת הביטחון מתנגדת בשלב זה.

שנית, רצון להסיט את ההפגנות על יוקר המחיה נגד חמאס מלב הערים לעבר הגבול נגד ישראל. סיבות נוספת לפי ההערכה היא החשש מקיצוץ בסיוע הכספי מקטאר ומלחמות פוליטיות פנימיות בתוך צמרת חמאס לקראת הבחירות בשנה הבאה.

גורם צבאי הבהיר כי המתיחות בין סלאח עארורי, שמסתתר בלבנון, ליחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, גוררת את שני הצדדים להוכיח מי יותר קיצוני. אולם, לסינוואר יש מגבלות, מאחר והוא אחראי על האוכלוסייה ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully