וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מאיימים לחדש את "צעדות השיבה" בגבול עזה - במטרה לסחוט סיוע כלכלי מישראל

2.9.2023 / 16:29

פעילי חמאס קראו לעשרות אלפים להשתתף בצעדות המחאה בגבול. על רקע המחאות נגד יוקר המחייה ברצועה, חמאס ממשיך להגביר את החיכוכים עם צה"ל, ולקחו אחריות על שני הפיגועים בחווארה. במהלך צעדות השיבה בתחילת העשור, הותקפו חיילי צה"ל ונהרגו יותר מ-300 פלסטינים

בווידאו: תהלוכות והפגנות ליד גדר המערכת בעזה לאות הזדהות עם המאבק בירושלים/צילום: רויטרס

פעילי חמאס ברצועת עזה הודיעו ביממה האחרונה על כוונותם לחדש את צעדות השיבה אל גבול הרצועה מול ישראל, וקראו לעשרות אלפי פלסטינים להשתתף בצעדות מחאה בפרסומים ברשתות החברתיות. במהלך צעדות השיבה בשנים 2021-2018, גם הן בהובלת חמאס, הותקפו חיילי צה"ל פעמים רבות, ובצד הפלסטיני נרשמו למעלה מ-300 הרוגים ו-30,000 פצועים.

לדברי גורמי ביטחון ישראליים, הנהגת חמאס סובלת בעת האחרונה ממחאות ברחובות הרצועה, עקב יוקר המחייה, מיסוי כבד והאבטלה הגואה - שלא זוכים לפתרונות יעילים על ידי השלטון. הנהגת חמאס לא זוכה לסיוע מספק ממצרים, ולכן מפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל. בחמאס דורשים הקצאת פרוייקטים כלכליים נוספים שייצרו מקומות עבודה, העלאת מכסת הפועלים שעובדים בישראל ליותר מ-18,000, והסדרת יציבות כלכלית בתמיכת קטאר. בשלב זה המדיניות של ממשלת ישראל לא ברורה.

הנושא נדון מספר פעמים בפורמים סגורים בין הממשלה, צה"ל ומשרד הביטחון, נכון לשעה זו טרם התקבלו החלטות ברורות. בשלב זה, הוחלט על שימוש הסטטוס קוו מול רצועת עזה. על מנת להשיג את מטרתם, בחמאס ממשיכים לנסות ולהגביר את החיכוך עם הצבא. בארגון כבר החלו לארגן הפגנות נקודתיות לאורך הגדר, ולהפעיל רחפנים בניגוד להסכם עם צה"ל - שיורטו מעל שמי רצועת עזה. כמו כן, חמאס לקח אחריות על שני הפיגועים בכפר חווארה, שבהם נרצחו סיילאס-שי ניגרקר ובנו אביעד ניר בשבוע שעבר, והלל ויגל יניב בפברואר האחרון.

הפגנה בעזה נגד פרסום תוכנית המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ 28 בינואר 2020. רויטרס
הפגנה ברצועת עזה. ארכיון/רויטרס
כוחות הביטחון בזירת פיגוע בכפר הפלסטיני חווארה סמוך לשכם

25 במרץ 2023. נאסר אישטיה, פלאש 90
כוחות הביטחון בזירת פיגוע בכפר הפלסטיני חווארה סמוך לשכם 25 במרץ 2023/פלאש 90, נאסר אישטיה

לפי הערכת גורמי הביטחון, אם מדיניות הממשלה לא תהיה נחרצת, המציאות תוביל את חמאס להתנגשות על קו הגבול, מאחר והמחאות של עלולות להתגבר ולפגוע בהנהגת חמאס, שחותרת ליציבות פוליטית.

"ברגע שישראל מאשרת הטבות לחמאס בעזה, היא בפועל פוגעת ברשות הפלסטינית שנלחמת בטרור ובאלימות ומקדמת את מי שמגלגל ומכווין פיגועים מעזה ביהודה ושומרון. חמאס בפועל ביד אחת מנהלת הסדרה עם ישראל וביד השנייה מממן ומכווין טרור באזור יהודה ושומרון", הסביר גורם ביטחוני את הקונפליקט הישראלי בהמשך מדיניות הבידול בין עזה ליהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully