וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה חוששים מהסלמה בחגים - וקוראים לשאת נשק בבתי כנסת

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 18:00

בעקבות הכמות הרבה של התרעות, ראש אגף מבצעים במשטרה קראה למתפללים לשאת איתם נשק. לדבריה, אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב פרוסים ברחבי הארץ. "מספר ההתרעות יעלה לקראת יום הכיפורים"

בווידאו: אירוע בטחוני בכביש 431/מערכת וואלה!

המשטרה קראה היום (שני) לאזרחים לשאת נשק - גם בבתי הכנסת במהלך חגי תשרי, בעקבות החשש מהסלמה ביטחונית. "קהל רחב נוהג להגיע לתפילות בבית הכנסת ומרכזי תפילה מסודרים, אנו צופים כי מספר ההתרעות לקראת יום הכיפורים עוד יעלה", אמרה ראש אגף מבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי. "אנו קוראים למתפללים הנושאים נשק ברשיון להגיע איתו לתפילה".

"ישנה עלייה במספר ההתרעות לפיגועים", הזהירה בר צבי. "גם בשבועות שקדמו לחגי תשרי נרשמה עלייה בכמות ההתרעות, לכן המשטרה, ביחד עם כל ארגוני החירום, מקיימת הערכות מצב משותפות בהן נקבע מדרג ההיערכות - כרגע מתכונת 'ביטחון שותף מוגבר'". ראש אגף המבצעים במשטרה גם סיפרה כי בעקבות המתיחות הגוברות, נפרסו אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי הארץ.

שוטרים בירושלים בכוננות לקראת החג. 

25 בספטמבר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
כוננות בירושלים בחגים. שנה שעברה/פלאש 90, יונתן זינגר

נכון לשעה זו ישנן יותר מ-60 התרעות חמות לביצוע פיגועים ברחבי הארץ, ומספר פלוגות מילואים של מג"ב גויסו במסגרת תגבור הכוחות בערים ברחבי הארץ. כשמונה בני אדם הורחקו ביממה האחרונה מהר הבית, לאחר שזוהו כגורמים מחוללי הסתה. הצפי במשטרה הוא להרחקות נוספות. הצוות המשטרתי לטיפול בהסתה לטרור ברשת תוגבר לקראת חגי תשרי, גם כן ברקע העלייה בהסתה לטרור ולביצוע פיגועים ברשתות החברתיות.

מוקדם יותר היום ניסה מחבל לדקור לוחמי מג"ב במחסום מזמוריה דרומית לירושלים, ונורה על ידי החיילים במקום. באירוע לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. המחבל ניגש למחסום כשהוא חמוש בסכין, ולאחר שעורר את חשדם של הלוחמים - הם ביקשו לערוך לו בדיקה. בשלב זה, המחבל שלף סכין ובתגובה, הלוחמים ירו בראשו, ופצעו אותו באורח בינוני.

עוד בוואלה!

גורם בכיר במשטרה: המחבלים חזרו למטענים ומתכננים פיגועים רחבי היקף

לכתבה המלאה
ניסיון פיגוע דקירה במחסום מזמוריה סמוך לירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת ניסיון פיגוע הדקירה במחסום מזמוריה. הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף השבוע, בערב ראש השנה, נעצרו שני גברים נעצרו היום בכביש 431, בחשד למעורבות בפיצוץ המטען בפארק הירקון בתל אביב. החשוד המרכזי הוא ישראלי, תושב מזרח ירושלים. תחילה עלה חשש במערכת הביטחון כי במכונית שבה נסעו החשודים היו מטעני חבלה מוכנים להפעלה למטרות פיגוע, אך לאחר בירור לא נמצאו חומרי נפץ.

הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים, ובמקום נוצרו עומסי תנועה גדולים, כוחות משטרה ביקשו מנוסעי הדרך להסתובב. שב"כ מעורב בחקירת האירוע. לאזור הוקפצו לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ, צוות "טקילה", ויחידות נוספות לאתר את הרכב החשוד, לסגור את הכביש וצירי הגישה, ולעצור את החשודים. גורמי ביטחון אמרו בשיחה עם וואלה! כי "בימים האחרונים התקבלו התרעות לפיגועים לפני כניסת החג, והשעות הקרובות יהיו מתוחות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully