וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר במשטרה: המחבלים חזרו למטענים ומתכננים פיגועים רחבי היקף

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 13:51

ברקע פיצוץ המטען בתל אביב ומעצר החשודים בכביש 431 שעות לאחר מכן, אומר הגורם כי ישנן יותר מ-60 התרעות חמות לפיגועים בחג - וקורא לאזרחים בעלי רישיון לשאת נשק. עיקר החשש במשטרה הוא מפעולות טרור במוקדי קניות, בילוי ובתי כנסת בתל אביב ובירושלים

בווידאו: אירוע בטחוני בכביש 431/מערכת וואלה!

ברקע פיצוץ המטען הבוקר (שישי) בתל אביב ומעצר החשודים בכביש 431, גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי ישנו שיפור במסוגלות ארגוני הטרור בהוצאת פיגועים לפועל. "אנחנו מזהים עליית מדרגה בניסיון לבצע פיגועים", אמר. "זה לא רק דקירות, לא רק ירי מרכב חולף - חזרנו למטענים, חזרנו לתכנונים לבצע פיגועים רחבי היקף, וזה מאוד מטריד".

בתוך כך, במשטרה מתגברים כוחות לקראת החג ראש השנה והחגים הבאים. כ-5,000 שוטרים יפרסו במהלך החג במוקדי קניות ובילוי, כאשר הדגש הוא על הערים ירושלים ותל אביב. כמו כן, במשטרה קוראים לאזרחים שמחזיקים ברישיון לשאת נשק.

נכון לשעה זו ישנן יותר מ-60 התרעות חמות לביצוע פיגועים ברחבי הארץ, ומספר פלוגות מילואים של מג"ב גויסו במסגרת תגבור הכוחות בערים ברחבי הארץ. כשמונה בני אדם הורחקו ביממה האחרונה מהר הבית, לאחר שזוהו כגורמים מחוללי הסתה. הצפי במשטרה הוא להרחקות נוספות. הצוות המשטרתי לטיפול בהסתה לטרור ברשת תוגבר לקראת חגי תשרי, גם כן ברקע העלייה בהסתה לטרור ולביצוע פיגועים ברשתות החברתיות.

תפילת ברכת הכהנים בכותל המערבי, ירושלים, 12 באפריל 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי - חיים צח/לע"מ, אתר רשמי
ישנן התרעות חמות רבות לפיגועים. מתפללים בכותל המערבי/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי - חיים צח/לע"מ
שוטרים בירושלים בכוננות לקראת החג. 

25 בספטמבר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
המשטרה בכוננות במרכז ירושלים/פלאש 90, יונתן זינגר

שלושה גברים נעצרו היום בכביש 431, בחשד למעורבות בפיצוץ המטען בפארק הירקון בתל אביב. החשוד המרכזי הוא ישראלי, תושב מזרח ירושלים. תחילה עלה חשש במערכת הביטחון כי במכונית שבה נסעו החשודים היו מטעני חבלה מוכנים להפעלה למטרות פיגוע, אך לאחר בירור לא נמצאו חומרי נפץ. מנגד, נבדקת אפשרות שהשלושה קשורים למטען הנפץ שהונח הבוקר ביד הבנים.

הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים, ובמקום נוצרו עומסי תנועה גדולים, כוחות משטרה ביקשו מנוסעי הדרך להסתובב. שב"כ מעורב בחקירת האירוע. לאזור הוקפצו לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ, צוות "טקילה", ויחידות נוספות לאתר את הרכב החשוד, לסגור את הכביש וצירי הגישה, ולעצור את החשודים. גורמי ביטחון אמרו בשיחה עם וואלה! כי "בימים האחרונים התקבלו התרעות לפיגועים לפני כניסת החג, והשעות הקרובות יהיו מתוחות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully