וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהצתת פסלו של דוד בן גוריון בתל אביב יישלח לבדיקה פסיכיאטרית

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 10:23

בית משפט השלום בתל אביב האריך ב-4 ימים את מעצרו של מוחמד זיד, דר רחוב בן 34, שחשוד בהצתה וקבע כי קיים נגדו חשד סביר. בידי המשטרה תיעוד של החשוד נמלט מהמקום. "חוץ מהימצאותו בחוף הים - אין שום דבר שמסבך אותו מעבר לזה", אמר עורך דינו

פסל בן גוריון השרוף מפונה מחוף תל אביב/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בתל אביב האריך אמש (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של מוחמד זיד, דר רחוב בן 34, שחשוד בהצתת הפסל של בן גוריון בחוף פרישמן בעיר במהלך החג. בהחלטתה להאריך את מעצרו, קבעה השופטת, ויג'דאן חליחל, כי קיים חשד סביר נגד זיד והורתה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

במהלך הדיון, נציג המשטרה הציג לבית המשפט תמונה שנלקחה ממצלמת אבטחה בזירה שתיעדה את החשוד במהלך מנוסתו מהמקום - אך לא את הרגע בו החשוד הצית את הפסל. הנציג ציין כי ישנם תיעודים נוספים של החשוד במקום ושהוא תואם לתיאורים שהתקבלו מעדי ראייה. כמו כן, נציג המשטרה הסביר שזיד חשוד גם בגניבה באירוע אחר, ובעת תפיסתו, בגדיו היו מלאים בפיח ולכן נלקחו לצורך בדיקה - המשטרה סיפקה לחשוד בגדים במהלך שהותו במעצר.

פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023. נמרוד בנצור, אתר רשמי
פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023/אתר רשמי, נמרוד בנצור

סנגורו של החשוד, עו"ד אשרף אבו ראזק, שמייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, ביקר את התנהלות המשטרה בחקירה וטען כי אין בידיה תיעוד של החשוד מצית את הפסל: "עם כל הכבוד ליחידה החוקרת ולעובדה שאנו בחג זה עדיין לא אומר שאפשר לפגוע בחירותו של אדם ולא לבצע פעולות רק בשל עדיפויות כאלה ואחרות", אמר בדיון.

לדבריו, "חוץ מהימצאותו בחוף הים, דבר שהוא לא מכחיש, אין שום דבר שמסבך אותו מעבר לזה, אין שום ראיה ואף בתמונות שהוצגו לו הוא לא נראה מצית או מסתובב עם חומר הצתה או דברים דומים".

בהחלטתה, ציינה השופטת חליחל כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו בשל ראיות החקירה והודאה של החשוד במהלכה. על כן, היא החליטה על הארכת מעצרו בארבעה ימים והורתה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully