וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לצד ביידן: הוא לא מבוגר מדי מלהתמודד לנשיאות

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 8:34

הנשיא לשעבר, שיהיה בן 78, בבחירות הקרובות, נחלץ לעזרתו של יריבו הדמוקרטי שיתקרב ל-82, על רקע הוויכוח הגובר בציבור האמריקני לגבי גילם של המועמדים. לדבריו, הבעיה עם ביידן היא לא גילו - אלא שהוא "חסר יכולת"

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר כי הנשיא ג'ו ביידן "לא מבוגר מדי" להתמודד על כהונה שנייה, לאור העיסוק הגובר בגילם המתקדם של המועמדים לנשיאות - כולל שלו עצמו. אחרי הבעת התמיכה המפתיעה, טראמפ מיהר להדגיש כי הבעיה עם ביידן, בעיניו, היא שהוא "חסר יכולת".

טראמפ אמר את הדברים בריאיון לרשת NBC, שישודר מחר, לקראת הבחירות בשנה הבאה, שבמהלכן יתקרב ביידן - הנשיא המבוגר אי-פעם בהיסטוריה האמריקנית - לגיל 82, בעוד שטראמפ יהיה בן 78.

הסקרים מראים שבעוד שפער הגילים בין שני המועמדים הצפויים להיפגש לדו-קרב חוזר בנובמבר הבא קטן, האמריקנים דואגים יותר ביחס לגילו של ביידן. סקר אחד מצא ששלושה מתוך ארבעה נשאלים מטילים ספק ביכולתו להחזיק מעמד קדנציה שנייה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס בראפיד סיטי, קרוליינה הדרומית, 8 בספטמבר 2023. רויטרס
"אני לא מתקרב בכלל ל-80". טראמפ בעצרת בחירות בדרום קרוליינה, החודש/רויטרס

טראמפ, שהיה הנשיא השני הכי מבוגר ביותר אי-פעם בעת סיום כהונתו - אחרי רונלד רייגן בן ה-77 - מנסה לאזן בין התקפותיו על ביידן "המנומנם" לבין העובדה שהוא בעצמו מתקרב לגיל 80.

"כמה ממנהיגי העולם הגדולים היו בשנות ה-80 לחייהם", אמר ל-NBC. "ודרך אגב, אני לא מתקרב בכלל ל-80", הוסיף. לדבריו, "ביידן לא זקן מדי, אבל אני חושב שהוא לא כשיר, וזו בעיה גדולה יותר".

ביידן, שהתגבר על בעיית גמגום בצעירותו, זוכה לעתים קרובות ללעג על פליטות הפה שלו. עם זאת, מצבו הפיזי נותר טוב, הוא אינו שותה אלכוהל והוא נוהג לרכוב על אופניו במהלך סופי שבוע שהוא מבלה בביתו בדלאוור.

תומכיו הדמוקרטים מציינים גם כי מבחינת היכולת, הוא הצליח להעביר כמה חוקים משמעותיים, כמו השקעות עתק בתשתיות, הגבלות הנשק המשמעותיות ביותר זה עשרות שנים והוצאות גדולות בתחום הרווחה.

עוד בוואלה!

מיט רומני פורש מהפוליטיקה: מקווה שגם טראמפ וביידן יפנו מקום לדור הצעיר

לכתבה המלאה
U.S. President Joe Biden walks to the White House from Marine One on the South Lawn of the White House in Washington, U.S., September 17, 2023. REUTERS/Evelyn Hockstein. רויטרס
רוב האמריקנים מודאגים מגילו. ביידן/רויטרס

ביידן נותר פעיל גם בזירה העולמית. במהלך ביקורו האחרון בווייטנאם - שלפי הפרשנים התקיים בחלקו כדי להדגיש את האנרגיה שלו - המנהיג הקומוניסטי בן ה-79 של המדינה החמיא בחיוך לביידן על נעוריו היחסיים.

טראמפ, מצדו, קיבל בעיקר ציונים חיוביים במהלך הבדיקות השנתיות שעבר כנשיא - אם כי הוא סווג כעודף משקל והוא אינו עושה פעילות גופנית מלבד גולף. כמו ביידן, הוא לא שותה אלכוהל.

בדומה לביידן, לטראמפ היו פליטות פה ביזאריות, התבטאויות משובשות ומעידות פיזיות. עם זאת, בריאיון ל-NBC הוא אמר שהגיל שלו לא מדאיג אותו, וציין שלהוריו היו חיים ארוכים. "אז מבחינה גנטית, זה דבר טוב".

בבחירות הקודמות ב-2020 זכה טראמפ ללעג כשאמר כי הוא השיג תוצאה "מדהימה" במבחן של כשירות נפשית. הוא אמר שעליו היה צריך לזכור בסדר הזה את המילים האלה: "אדם, אישה, גבר, מצלמה, טלוויזיה". חזרתו על חמש המילים האלו הפכה לבדיחה בקרב יריביו הפוליטיים ולוויראלית ברשתות החברתיות.

למרות הכול, בהתייחסותו לאותו למבחן לכאורה שערך, אמר טראמפ בריאיון: "הצלחתי. הבנתי הכל נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully