וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בין האריתראים נמשכים: עשרות פצועים בפסטיבל בגרמניה

עודכן לאחרונה: 17.9.2023 / 16:05

המשטרה בשטוטגרט אמרה כי לפחות 26 שוטרים נפצעו בהתנגשויות בין תומכי המשטר למתנגדיו, שכללו השלכת אבנים, בקבוקים ופריטים אחרים. ראש העיר: "לפעול נחרצות נגד הופעתם של סכסוכים ממדינות אחרות בגרמניה". בתחילת החודש, נרשמו עימותים דומים גם בתל אביב

הפגנת מבקשי מקלט מאריתאה בתל אביב, 2 בספטמבר 2023/דוברות המשטרה

משטרת גרמניה אמרה היום (ראשון) כי עשרות בני אדם, בהם לפחות 26 שוטרים, נפצעו במהלך עימותים בפסטיבל אריתריאי בעיר שטוטגרט שבדרום-מערב המדינה. בחודשים האחרונים אירעו כמה התנגשויות אלימות בין תומכי המשטר לבין מתנגדיו בערים שונות בעולם, כולל אחת נרחבת במיוחד בתל אביב בתחילת החודש.

המשטרה בשטוטגרט דיווחה כי זמן קצר לפני שהאירוע היה אמור להתחיל אתמול בשעות אחר הצהריים, התאספו כ-200 מפגינים מחוצה והם החלו ליידות אבנים, בקבוקים ופריטים נוספים לעבר שוטרים ומשתתפים בפסטיבל. עוד נמסר כי שישה מתוך 26 השוטרים הפצועים טופלו בבית חולים בשל פציעותיהם. המשטרה הוסיפה כי ארבעה משתתפים באירוע ושני מפגינים נפצעו אף הם בעימותים, אך לא ברור מה מצבם.

סגן מפקד משטרת שטוטגרט, קרסטן הופלר, גינה את המפגינים ומסר בהצהרה כי "היקף האלימות ועוצמתה לא היו ברורים מראש".

מפגין עצור לאחר עימותים מחוץ לפסטיבל אריתראי בעיר שטוטגרט, גרמניה, 16 בספטמבר 2023. DPA, רויטרס
מפגין עצור במהלך העימותים בשטוטגרט, אתמול/רויטרס, DPA

גורמים בעיריית שטוטגרט אמרו כי לא הייתה סיבה לאסור מראש את ההתכנסות, אך הוסיפו כי יינקטו צעדים כדי למנוע מהומה דומה בעתיד. "עלינו לפעול באופן נחרץ נגד הופעתם של סכסוכים ממדינות אחרות על אדמת גרמניה", אמר ראש עיריית שטוטגרט פרנק נופר, לפי סוכנות הידיעות הגרמנית.

הפסטיבל היום אורגן על ידי כמה קבוצות הנחשבות מקורבות לממשלתו של רודן אריתריאה איסיאס אפוורקי, שהאשימה סוכנויות ביון זרות - כולל המוסד - במחאות האלימות האחרונות נגדה. ביולי, 22 שוטרים נפצעו בפסטיבל אריתריאי בעיר גיסן שבמערב גרמניה.

עשרות אלפי אנשים נמלטו מאריתריאה לאירופה, ורבים טוענים שהם נרדפו על ידי המשטר, שיש המכנים אותו "קוריאה הצפונית" של אפריקה. סכסוכים כמו אלו שאירעו היום ממחישים את הפילוג בקרב קהילות האריתראים, בין אלו שנותרו מקרובים לממשלה ולבין אלו שיצאו לגלות ומתנגדים נחרצות לאיסאיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully