וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארה"ב ועד גרמניה: הפליטים מאריתריאה מחריפים את המחאה נגד המשטר

עודכן לאחרונה: 2.9.2023 / 17:38

תל אביב היא המוקד האחרון לעימותים בין מתנגדי המשטר הרודני במדינה המכונה "צפון קוריאה" של אפריקה, שנרשמו גם בערים שונות במערב. המתנגדים רואים באירועים שמקדם המשטר לרגל יום העצמאות מפגן תעמולה דיקטטורי, בעוד שהשלטונות מאשימים אותם כסוכנים של המערב

פצועים בהפגנת מבקשי מקלט בתל אביב/צילום: יותם רונן

העימותים האלימים שאירעו היום (שבת) בתל אביב בין תומכי המשטר באריתריאה לבין מתנגדיהם הם המשך למראות דומים שאירעו במקומות שונים בעולם בשבועות האחרונים - בין היתר בגרמניה, בקנדה, בארצות הברית ובשבדיה.

התסיסה של מתנגדי המשטר בקרב הפליטים האריתריאים הגיעה סביב יום העצמאות של ארצם, שחל אתמול, וצוין בפסטיבלים שארגנו שגרירויות המדינה במקומות שונים. בעיני מתנגדי השלטון, לא מדובר באירועים חגיגיים אלא במפגני כוח של המשטר שנועד להלך אימים על מבקריו.

הפגנת מבקשי מקלט מאריתאה בתל אביב, 2 בספטמבר 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הפגנת מבקשי מקלט מאריתאה בתל אביב, 2 בספטמבר 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אריתריאה, אחת המדינות המסוגרות והדכאניות ביותר בעולם, מציינת ב-1 בספטמבר את "יום המהפכה", שבו פרצה מלחמת העצמאות מאתיופיה באותו תאריך ב-1961. היא הסתיימה כעבור 30 שנה, ומאז נשלטת המדינה שבקרן אפריקה על ידי הרודן איסאייס אפוורקי. משטרו נתון לסנקציות אמריקניות ואירופיות על הפרות זכויות אדם קשות, הכוללות גיוס חובה לצבא ללא תאריך שחרור ידוע.

אפוורקי לא מקיים בחירות, והמדינה - המכונה "קוריאה הצפונית של אפריקה" - מגבילה את יציאת אזרחיה מגבולותיה. למרות זאת, מאות אלפים הצליחו לברוח ממנה, רבים מהם מנסים להגיע למדינות המערב ואחרים התיישבו בישראל אחרי שעברו את הגבול דרך מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד מחבק את נשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי בפסגה בבירה אסמרה, יולי 2018. רויטרס
ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד מחבק את נשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי בפסגה בבירה אסמרה, יולי 2018/רויטרס

ממשלת אריתריאה מתבטאת בחריפות נגד אזרחיה הנמלטים, ומאשימה את המערב בניסיון להחליש את המדינה על ידי "ריקון אוכלוסייתה". בחודש שעבר טען שר ההסברה, ימאנה גברמסקל, כי ההתקפות על הפסטיבלים הן חלק מאסטרטגיה זו.

"השותפות לניסיונות לשבש פסטיבלים אריתריאיים בני עשרות שנים באמצעות בריונים זרים משקפת כישלון מחפיר של מבקשי המקלט החלאות", אמר בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות. מאוחר יותר מתח ביקורת על "התיאור המעוות" של "האירועים המשמחים" של הקהילה.

בחודש שעבר, כאלף מפגינים הסתערו על פסטיבל אריתריאי בשטוקהולם, הציתו שריפות והשתמשו באבנים ובמקלות ככלי נשק, והותירו לפחות 52 פצועים. המשטרה אמרה כי היא עצרה יותר ממאה איש. עוד באותו החודש, עיריית טורונטו ביטלה אירועים דומים בשל מעשי אלימות.

ביולי, 22 שוטרים נפצעו בעימותים בפסטיבל שנערך בעיר גיסן בגרמניה בעת שהם ניסו לפלס את דרכם בין פצצות עשן ובקבוקים שהשליכו מפגינים. עשרות בני אדם נעצרו.

  • עוד באותו נושא:
  • אריתריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully