וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רובה, כובע פרווה ומל"טים במתנה: קים סיים את ביקורו ברוסיה

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 16:14

המנהיג הצפון קוריאני השלים את מסעו הארוך ביותר מחוץ לגבולות המדינה, ונמצא ברכבת חזרה לפיונגיאנג. בנוסף לפגישתו עם פוטין, שעוררו דאגה במערב, קים סייר במפעלי נשק ובמוסדות תרבות וחינוך, וצפה במופע ימי. את המתנות שקיבל הוא צפוי להחזק ב"מוזיאון הידידות"

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עושה את דרכו בחזרה לפיונגיאנג מרוסיה, בתום מסע שנמשך כשבוע - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית. במהלך הביקור של השליט הצפון קוריאני במזרח הרחוק הוא נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפסגה שעוררה דאגה במדינות הערב ובקרב שכנותיה של קוריאה הצפונית, החוששות מעסקאות נשק בין שתי המדינות המבודדות.

הרכבת של קים יצאה לדרכה אחרי שסיים את ביקורו בעיר ולדיווסטוק, שבה הוא סייר באוניברסיטה, באקווריום ובמפעל מזון. בנוסף לכך, הרודן הצפון קוריאני סקר מתקנים צבאיים, כלכליים, חינוכיים ותרבותיים בעיר, לפני הטקס הרשמי לסיום ביקורו בתחנת הרכבת ארטיום.

זו הייתה הפעם הראשונה שבה קים עוזב את גבולות ארצו מאז 2019 - כשגם אז הוא נפגש עם פוטין ברוסיה - והמסע הארוך ביותר שלו מאז שעלה לשלטון ב-2011. קים, שאינו נוהג לצאת מהמדינה, הבטיח במהלך הביקור לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי והכלכלי עם פוטין.

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית נאמר כי הביקור של קים ישמש "הזדמנות לחזק עוד יותר את הקשרים המסורתיים של יחסי שכנות טובים בין שתי המדינות, ששורשיהם בידידות ובאחדות צבאית, ויפתח פרק חדש בפיתוח היחסים".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל כובע פרווה משר ההגנה של רוסיה, במהלך ביקורו בוולדיווסטוק, 16 בספטמבר 2023. רויטרס
הפסגה עוררה דאגה במערב. קים חובש כובע פרווה שקיבל משר ההגנה הרוסי/רויטרס

קים ביקר באוניברסיטה הפדרלית של המזרח הרחוק, שבה הוא ופוטין נועדו לראשונה ב-2019. הוא קיבל שם תדרוך מצדו של נשיא האוניברסיטה על מערכת החינוך שלה ועל תכניות פיתוח עתידיות. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי מנהיג קוריאה הצפונית גם נפגש עם סטודנטים צפון קוריאנים, הלומדים מדעים וטכנולוגיה במוסד הזה, שמע על חייהם במקום והצטלם עמם.

באקווריום המקומי, קים צפה בדולפינים לבנים ובבעלי חיים ימיים אחרים מבצעים "תרגילים אקרובטיים", ובהמשך השתתף בקבלת פנים שאירח השר למשאבי טבע ואקולוגיה של רוסיה, אלכסנדר קוזלוב.

הרדיו הממלכתי של קוריאה הצפונית, "קול קוריאה", דיווח גם הוא על ביקורו של קים בוולדיווסטוק, ואמר כי הוא "פתח תקופה חדשה של התפתחות וחיזוק מהירים" של היחסים הבילטרליים והודה לפוטין ולבכירים רוסים אחרים על האירוח.

קים ככל הנראה שב לארצו עם מתנות שקיבל במהלך הביקור, בהן רובה, כפפת קוסמונאוט, כובע פרווה ומל"טים צבאיים - המהווים למעשה הפרה של החלטות האו"ם. הוא צפוי להציגם במוזיאון "הידידות", שבו מוחזקים מתנות שקיבלו מנהיגיה של המדינה הקומוניסטית מאז הקמתה.

עוד בוואלה!

קים הזמין את פוטין לביקור גומלין, בעולם מזהירים משיחות הנשק: "עסקת השטן"

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה במופע ימי בוולדיווסטוק, רוסיה 17 בספטמבר 2023. רויטרס
קים צופה במופע ימי בוולדיווסטוק/רויטרס

הפסגה הנדירה בין קים לפוטין הובילה את ארצות הברית ואת קוריאה הדרומית להזהיר מפני עסקאות נשק ושיתופי פעולה צבאיים אחרים ביניהם, בזמן שרוסיה ממשיכה במלחמתה באוקראינה וקוריאה הצפונית מנסה לפתח את תכנית הגרעין שלה.

גורמים רשמיים בוושינגטון ובסיאול הביעו חשש כי מוסקבה עשויה לבקש לרכוש תחמושת מהצפון כדי לעבות את הארסנל המתרוקן שלה, בעוד שפיונגיאנג תקבל בתמורה סיוע טכנולוגי לתוכניות לווייני הריגול והטילים שלה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד מפציצים גרעיניים במהלך ביקורו בוולדיווסטוק, רוסיה 16 בספטמבר 2023. רויטרס
פוטין הבטיח שרוסיה "לא תפר כלום". קים בסיור במפעל לייצור מטוסי קרב/רויטרס

קים סייר במפעל לייצור מטוסי קרב רוסי שנמצא תחת סנקציות מערביות בשבוע שעבר, ובחן מפציצים אסטרטגיים בעלי יכולת גרעינית, טילים היפרסוניים וספינות מלחמה, אף שפוטין אמר שמוסקבה "לא תפר שום דבר", בהתייחסו להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות על עסקאות נשק כאלו עם פיונגיאנג. ההחלטות האלו אושרו בעבר בתמיכתה של רוסיה, המחזיקה בזכות וטו במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully