וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 3 במצב בינוני לאחר שנעקץ על ידי עקרב

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 9:15

עקרב עביד צהוב. ארנון פלד, רשות הטבע והגנים
עקרב עביד צהוב/רשות הטבע והגנים, ארנון פלד

פעוט בן 3 נפגע היום (שישי) באורח בינוני מעקיצת עקרב בנגב. הוא הובא למרפאה מקומית בחורה, משם צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך טיפול.

בחודש שעבר נעקצו על ידי עקרבים חמישה בני אדם ברחבי הארץ, תוך שעות ספורות בלבד. מרבית האירועים התרחשו בדרום, שם פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר, פעוטה כבת 3 במצב בינוני כשהיא מעורפלת הכרה. בנוסף, פונו לבית החולים גבר כבן 40, צעיר כבן 18 וצעיר בן 28 שנעקצו באזור, מצבם היה קל. אירוע נוסף התרחש בחוות הצאן של היישוב קדר הסמוך לירושלים, שם נעקץ בכתפו צעיר בן 26. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

"עם התחממות מזג האוויר אנו רואים יותר ויותר ילדים שנזקקים לטיפול לאחר מפגש עם בעלי חיים מסוכנים, בעיקר הכשת נחש או עקיצת עקרב", מסר מנהל היחידה למיון ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק, "חשוב להרגיע את האדם שנפגע, לקרר את מקום העקיצה או ההכשה, ולא לעשות שום פעולה נמהרת כדי 'להוציא' את הארס, אלא להגיע במהירות למרכז רפואי קרוב. כמו כן, מומלץ לצאת לטיול עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, ולא להכניס את הידיים לסדקים בסלע או להפוך אבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully