וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: צעירה מקומית נהרגה בתאונה במעורבות ישראלים

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 10:34

על פי הדיווח, הרכב שבו היו הישראלים פגע בצעירה והיא נפצעה אנושות, ואחר כך מתה מפצעיה בבית החולים. התאונה אירעה באזור העיר ויניציה, כ-160 ק"מ מאומן. ככל הידוע, שלושת הישראלים נעצרו. ממשרד החוץ לא התקבלה התייחסות

בווידאו: למרות המלחמה באוקריאנה: אלפי מתפללים באומן/מערכת וואלה!

בתאונת דרכים במעורבות ישראלים שעשו את דרכם לאומן נהרגה אמש (חמישי) צעירה מקומית. כך על פי דיווחים מאוקראינה. על פי הדיווחים הרכב ובו הישראלים שהיו בדרכם לאומן לראש השנה פגע בה, היא נפצעה אנושות ואחר כך מתה מפצעיה. התאונה אירעה בסביבת העיר ויניציה, מרחק 160 קילומטרים או כשעתיים נסיעה מאומן. ככל הידוע הישראלים לא נפגעו. מקומיים הזעיקו משטרה. על פי הדיווחים, שלושת הישראלים נעצרו. נסיבות התאונה נחקרות.

בתקשורת החרדית דווח כי עסקנים באומן פועלים לסייע לחשודים. ממשרד החוץ לא ניתן היה בינתיים לקבל התייחסות.

חסידי ברסלב באומן, אוקראינה, 2 בספטמבר 2020. שרוליק וולס, אתר רשמי
אומן, אוקראינה/אתר רשמי, שרוליק וולס

ביום ראשון אישרה הממשלה את סמכויות השר מאיר פרוש מיהדות התורה, בתקציב של 4 מיליון שקלים, לקראת הנסיעה ההמונית לעיירה אומן שבאוקראינה בראש השנה. במהלך הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי הנסיעה מסוכנת: "כשעפים טילים שם, אין לאיפה להיכנס. איך אפשר להסתכן? זה מסוכן מאוד".

החלטת הממשלה היא להטיל על פרוש סמכויות לגבש תוכנית לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, שתגובש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות.

התכנית כוללת, בין היתר, הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד. לצורך ביצועה של החלטת הממשלה, משרד ירושלים ומסורת ישראל יקצה סך של 4 מיליון שקלים מתוך התקציב שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully