וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א פרסמה דוח על עב"מים: אין הוכחה שמקורם בחלל החיצון - אך לא ניתן לשלול זאת

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 18:01

אחרי ציפייה ממושכת, סוכנות החלל האמריקנית חשפה דוח של שורת מומחים על נושא המרתק את הציבור. הם קראו לנאס"א לשחק תפקיד גדול יותר בסיוע לפנטגון בחקר התופעה, והסוכנות תמנה לראשונה אדם שיהיה אחראי על התחום. "יש עוד הרבה ללמוד"

מטוסי קרב של צבא ארה"ב פוגשים עב"מ/US ARMY

צוות מומחים בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) המליץ היום (חמישי) להגביר את מאמצי איסוף המידע על עצמים בלתי-מזוהים בשמיים, תופעה שמרתקת במשך שנים ארוכות את הציבור הרחב אך זכתה להתעלמות ארוכה מצד הזרם המרכזי במדע עד לאחרונה. הדוח קורא לסוכנות למלא תפקיד גדול יותר בסיוע לפנטגון בנושא.

נאס"א, בהצהרה שליוותה את הדוח, אמרה כי היא בוחנת את הממצאים אך בכל מקרה היא תיצור תפקיד חדש שינהל כל חקר התחום. הדוח חזר על מסקנות דומות מהעבר, שלפיהן אין הוכחות לכך שמקורם של אותם עצמים הם מהחלל החיצון - אולם לא ניתן לשלול זאת.

יו"ר נאס"א, ביל נלסון, אמר במסיבת עיתונאים שעסקה בממצאי הדוח כי עיקרו הוא מעבר מ"סנסציוניזם למדע". לדברי נלסון, אסטרונאוט וחבר קונגרס לשעבר, נסיעותיו הרבות בעולם נתנו לו הוכחה לעניין העולמי הקיים בכל הנוגע לתופעת העצמים הבלתי-מזוהים.

נלסון הוסיף כי הוא מקווה שלנאס"א לא רק יהיה תפקיד מוביל בחקירת אותן תצפיות חשודות, אלא בשיתוף מידע בשקיפות שאינה קיימת כיום. לדבריו, הדבר החשוב ביותר מהמחקר הזה הוא "שיש עוד הרבה מה ללמוד".

נאס"א הודיעה בשנה שעברה כי היא בוחנת מידע שהצטבר על תופעות חריגות בלתי מזוהות, שהחליפו בשפה הרשמית את המונח עב"מים. במאי, קבוצה עצמאית של 16 חוקרים חלקו את הממצאים הראשוניים שלהם, וקבעו כי המידע ועדויות הראייה הקיימות אינם מספיקים כדי להסיק מסקנות חד-משמעיות. עם זאת, הם קראו לאיסוף שיטתי יותר של מידע איכותי בנושא.

עוד בוואלה!

אנשי צבא לשעבר בשימוע בקונגרס: "הממשל מסתיר מידע על עב"מים"

לכתבה המלאה
יו"ר נאס"א ביל נלסון במסיבת עיתונאים על דוח ממצאי תופעת העב"מים, 14 בספטמבר 2023. נאס"א, צילום מסך
יו"ר נאס"א ביל נלסון במסיבת עיתונאים על דוח ממצאי תופעת העב"מים, 14 בספטמבר 2023/צילום מסך, נאס"א

הדוח היום לא צפוי להביא לשורה תחתונה אחרת, אבל הוא יכול לבשר על תחילתה של משימה חדשה עבור הסוכנות. בעוד שחלליות וגשושיות של נאס"א סורקים את מערכת השמש בחיפוש אחר שרידים של מיקרובים עתיקים, והמומחים שלה מחפשים אחר סימנים לציביליזציות תבוניות בכוכבים מרוחקים, עמדתה ההיסטורית הייתה להפריך דיווחים וטענות על תצפיות חריגות בכדור הארץ.

מחברי הדוח במאי אמרו היו נאספו יותר מ-800 "אירועים" לאורך 27 שנים, וכ-5% מהם היו ככל הנראה חריגים. נדיה דרייק, חברת הצוות, הסבירה כי אלו מוגדרים בתור "כל דבר שאינו מובן בקלות על ידי המפעיל או החיישנים", או "משהו שעושה דבר מוזר".

שרידים של "חיזרים" מוצגים במהלך דיון על תופעת העב"מים בקונגרס של מקסיקו, 12 בספטמבר 2023. רויטרס
שרידים של "חיזרים" מוצגים במהלך דיון על תופעת העב"מים בקונגרס של מקסיקו, 12 בספטמבר 2023/רויטרס

הממשל האמריקני החל להתייחס ברצינות גדולה יותר לכל הנושא בשנים האחרונות, בין היתר בשל החשש שאותם "עב"מים" קשורים למאמצי ריגול זרים. בתחילת השנה, ארצות הברית עקבה אחר עצם זר שחדר למרחב האווירי שלה, עד שהתגלה כבלון ריגול סיני שהופל בשמי האוקיינוס השקט.

הדוח של נאס"א, המסתמך על חומרים לא מסווגים, מתנהלת בנפרד מחקירה של הפנטגון בנושא, אם כי הם מתואמים ביישום שיטות וכלים מדעיים.

ביולי, איש מודיעין לשעבר בצבא ארצות הברית עלה לכותרות כשהעיד בשימוע בקונגרס שהוא מאמין "לחלוטין" שהממשל מחזיק ברשותו בעב"מים, כמו גם בשרידים של "מפעיליה החיזרים".

"העדות שלי מבוססת על מידע שנמסר לי על ידי אנשים עם רקורד ארוך שנים של לגיטימציה ושירות למדינה הזו - שרבים מהם גם שיתפו עדויות משכנעות באמצעות צילומים, תיעוד רשמי ועדות בעל פה מסווגת", אמר דיוויד גרוש למחוקקים.

מוקדם יותר השבוע, הוצגו בקונגרס של מקסיקו גופות של שני יצורים "לא אנושיים", שהתקבלו בשילוב של הפתעה, חוסר אמונה ולעג ברשתות החברתיות. אותם שרידים חנוטים לכאורה, שהיה בצבע אפרפר ובגוף דמוי אדם, הוצגו על ידי חיימה מאוסן, עיתונאי וחוקר מקסיקני שנוי במחלוקת שדיווח על מציאתם בפרו ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully