וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי צבא לשעבר בשימוע בקונגרס: "הממשל מסתיר מידע על עב"מים"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 18:50

שלושה לובשי מדים בעבר טענו כי ראו עצמים בלתי-מזוהים, ואחד מהם אף טוען שהממשלה מחזיקה בחלליות זרות ומתנכלת למי שדורש מידע נוסף. אף שהדמוקרטים והרפובליקנים יזמו את הדיון בשיתוף פעולה נדיר, לא כל המחוקקים משוכנעים מדבריהם: "עלול לגרום לפחד מיותר"

"אנחנו לא לבד ביקום" דוד גרוש, לשעבר בכיר בחיל האוויר חושף את מה שראה/Newsnation

שלושה אנשי צבא לשעבר מעידים היום (רביעי) בקונגרס האמריקני הטוענים שהיו להם מפגשים עם עצמים בלתי-מזוהים וכי הממשל מסתיר מידע על חוצנים. השימוע מתקיים כחלק מיוזמה משותפת, וחריגה, של הרפובליקנים והדמוקרטים הדורשים שקיפות רבה יותר בכל הנוגע לתופעות הבלתי-מוסברות הללו, המרתקות את הציבור האמריקני ואת העולם כולו זה עשרות שנים.

העד המרכזי הוא דייוויד גרוסץ', קצין מודיעין לשעבר, הטוען שבידי הממשל חלליות של חוצנים, "שלמות ושלמות למחצה", וכי הוא מסתיר את המידע מהקונגרס בניגוד לחוק. בהצהרת הפתיחה שלו, הוא אמר כי הוא החליט לחשוף מידע מבפנים בעקבות דיווחים ששמע מגורמי ממשל "מוערכים ואמינים", בעבר ובהווה ומגורמי מודיעין כי הממשל האמריקני "פועל בסודיות" בנוגע לתופעות חריגות בלתי-מוסברות.

לדבריו, לאורך שירותו בצבא, הוא קיבל מידע על כך שהממשל השתלט לאורך עשרות שנים על עב"מים שהתרסקו וניהל תכנית להנדסה הפוכה של אותם עצמים זרים. לטענתו, בקשתו לקבל מידע נוסף על כך נדחתה.

שימוע בקונגרס על עב"מים, 26 ביולי 2023. רויטרס
שימוע בקונגרס על עב"מים, 26 ביולי 2023/רויטרס

עד נוסף, ראיין גרייבס, טייס לשעבר בצי, אמר כי תצפיות של עצמים בלתי-מזוהים באוויר אינן חריגות, אך הן סובלות מדיווחי חסר משמעותיים. לטענתו, גורמים בממשל מחזיקים במידע רב יותר על התופעה מאשר הם מודים בו. הוא סיפר כי ב-2014, הוא והצוות שלו זיהו עצמים לא מזוהים במרחב האווירי של ארצות הברית, מעל האוקיינוס.

עם זאת, לא כל הנוכחים בדיון השתכנעו מדבריהם. חברת הקונגרס הרפובליקנית וירג'יניה פוקס תהתה אם יש "מידע אמין" לטענות שייתכן שמקורם של אותם עצמים הם מכוכב אחר, כשהזכירה את התבהלה שנוצרה בתחילת השנה עם חדירת בלון הריגול הסיני למרחב האווירי של ארצות הברית והתיאוריות שעלו סביבו לפני שהוא זוהה. היא אמרה כי זה עלול לגרום ל"פחד מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully