וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 טונות חומר לייצור רקטות: סיכול הברחת הענק לעזה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 10:48

העובדים במכס אשדוד עיכבו לבידוק שתי מכולות במשקל של 54 טונות, שהיו אמורות להכיל "שקי גבס" מטורקיה. במהלך הבידוק עלה חשד כי חלק מהחומר אינו גבס, והוא נלקח לבדיקה, שם התגלה כי מדובר באמוניום כלוריד, שמשמש את ארגוני הטרור בעזה לייצור רקטות

מכס אשדוד חשף ניסיון הברחה של 16 טון חומר רקטי שיועד להגיע לרצועת עזה. רשות המיסים, אתר רשמי
מכס אשדוד חשף ניסיון הברחה של 16 טון חומר רקטי שיועד להגיע לרצועת עזה/אתר רשמי, רשות המיסים

מכס אשדוד חשף ניסיון הברחה של 16 טונות חומר רקטי שיועד לרצועת עזה - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. העובדים עיכבו לבידוק שתי מכולות במשקל של 54 טונות, שהיו אמורות להכיל שקי גבס שהגיעו מטורקיה.

במהלך הבידוק עלה חשד כי חלק מהחומר אינו גבס, והוא נלקח לבדיקה, שם התגלה כי מדובר באמוניום כלוריד, שמשמש את ארגוני הטרור בעזה לייצור רקטות, שהוחבא בין שקי הגבס.

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023/רויטרס

לפני עשרה ימים, נחשף במעבר כרם שלום ניסיון הברחה חריג של חומר נפץ מעזה. במהלך בידוק ביטחוני לסחורה מרצועת עזה שהגיעה למעבר בשלוש משאיות, התגלה חומר נפץ באיכות גבוהה בהיקף של כמה קילוגרמים, שהוסלק בבגדי מותגי אופנה בינלאומיים. חומר הנפץ אותר בתוך בטנת הבגדים והיה מיועד על פי החשד לגורמי טרור.

בתחילת חודש אוגוסט, כוחות הביטחון סיכלו בגבול עזה הברחת רחפנים שיועדו לאסוף מודיעין משטח ישראל והיו בדרכם לרצועת עזה. אנשי הבידוק הביטחוני הבחינו בשקית שחורה שהוטמנה במיניבוס שעבר במחסום ארז, ולאחר בדיקה הם גילו בה את הרחפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully