וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: הסעודים אמרו לנו שהסכם נורמליזציה עם ישראל צריך לכלול תמורה לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 23:35

שר החוץ האמריקני הבהיר בריאיון שמרכיב פלסטיני בהסכם כזה אינו רק שאיפה אמריקנית, אלא דרישה סעודית: "נורמליזציה לא יכולה להיות תחליף לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". הוא ציין כי עדיין לא ברור אם ניתן להגיע לעסקה: "המאמץ שאנחנו משקיעים שווה את הפירות שנקצור"

בווידאו: פגישת אבו מאזן ואנתוני בלינקן ברמאללה/צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (רביעי) בריאיון לפודקאסט Pod Save The World שמנהיגי סעודיה אמרו לו כי חשוב להם שבכל הסכם נורמליזציה עם ישראל יהיו תמורות לפלסטינים.

למה זה חשוב

  • בלינקן אמר את הדברים כדי להבהיר שקיומו של מרכיב פלסטיני בהסכם נורמליזציה עם ישראל אינו רק שאיפה אמריקנית אלא דרישה סעודית.
  • העימות הפנימי בממשלת ישראל ביממה האחרונה סביב אספקת רכבים משוריינים למנגנוני הביטחון הפלסטינים ממחיש עד כמה קשה עד בלתי אפשרי לממשלה הנוכחית לבצע ויתורים עבור הפלסטינים.
מוחמד בן סלמאן, רה"מ בנימין נתניהו, אבו מאזן. Getty Images, חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
הפלסטינים ישפיעו על הסכם בין ישראל לסעודיה? בן סלמאן, נתניהו ואבו מאזן/עיבוד תמונה, Getty Images, חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס

מה הם אומרים

  • "נורמליזציה לא יכולה להיות תחליף לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני...ברור לנו ממה שאנחנו שומעים מהסעודים שכדי שהתהליך הזה יתקדם, המרכיב הפלסטיני יהיה חשוב (להם) מאוד גם כן...זה משהו שחשוב לסעודים בכל עסקה שתהיה וזה חשוב גם לנו", אמר בלינקן.
שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במסיבת עיתואים בסיום ביקורו בבייג'ינג, סין, 19 ביוני 2023. רויטרס
"המרכיב הפלסטיני חשוב לסעודים". מזכיר המדינה בלינקן/רויטרס

תמונת המצב

  • בשבוע שעבר נפגש יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק עם יועציו הבכירים של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בסעודיה ודן עמם במרכיב הפלסטיני האפשרי בהסכם נורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל.
  • בכירים אמריקנים אמרו שהשיחות היו טובות ומועילות.
ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
"השיחות היו טובות ומועילות". ברט מקגרק/אתר רשמי, Getimages

מה הלאה

  • בלינקן ציין כי עדיין לא ברור אם ניתן יהיה להשיג הסכם נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה אך הדגיש כי אם זה יקרה יהיו לכך השפעות חיוביות על האזור כולו.
  • "החלק המעשי של העסקה הזו מאתגר מאוד. זה קשה, אבל אנחנו עובדים על זה. אני חושב שהמאמץ שאנחנו משקיעים שווה את הפירות שאולי נקצור", אמר בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully