וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על פגישה בין ביידן לנתניהו: "אין פגישות להודיע עליהן"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 21:58

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, נשאל היום (רביעי) בתדרוך יומי על פגישה מתכוננת בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם והשיב: "אין לי פגישות שאני יכול להודיע עליהן כרגע". מוקדם יותר, פורסם כי ביידן יפגש עם נתניהו בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם בעקבות וויכוחים פנימיים אינטנסיביים בתוך הממשל האמריקני שבסיומם הוחלט כי פגישה בבית הלבן עלולה לפגוע פוליטית בנשיא האמריקני ולשדר מסר לא נכון לממשלת ישראל.

הפגישה בניו יורק ולא בבית הלבן היא אכזבה עבור נתניהו שקיווה לתמונה עם הנשיא ביידן בחדר הסגלגל שתסייע לו בדעת הקהל הישראלית. יחד עם זאת, זו תהיה הפעם הראשונה שבה ביידן ונתניהו ייפגשו פנים אל פנים מאז שהאחרון חזר ללשכת ראש הממשלה לפני כתשעה חודשים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, Anna Moneymaker/Getty Images, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, Anna Moneymaker/Getty Images

התמונה הגדולה:

  • העובדה שבמשך תקופה ארוכה כל כך לא התקיימה פגישה בין נתניהו לביידן ממחישה את המתיחות ששוררת ביחסים עם ארה"ב מאז השבעת ממשלת הימין.
  • המהפכה המשפטית היתה אחת הסיבות המרכזיות למתיחות הזו. רוב הקהילה היהודית בארה"ב, רוב חברי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס והבית הלבן עצמו מתנגדים למהלכי הממשלה להחלשת בית המשפט העליון ומוסדות דמוקרטים נוספים בישראל.
  • בנוסף, הנשיא ביידן עצמו הגדיר את הממשלה הנוכחית בירושלים כקיצונית ביותר בה נתקל מאז החל לעבוד עם ראשי ממשלה ישראל לפני 50 שנה.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תזכורת:

  • בחודש מרץ האחרון, אחרי שנתניהו פיטר את שר הביטחון גלנט ואז חזר בו, אמר הנשיא ביידן אל מול המצלמות כי אין בכוונתו להזמין אותו לבית הלבן בעתיד הקרוב.
  • אלא שבחודשים האחרונים הגיעו למסקנה בבית הלבן שהמדיניות של "ייבוש" נתניהו מיצתה את עצמה. ביידן רצה לקדם הסכם עם סעודיה ורצה להימנע מביקורת מצד הרפובליקנים.
  • במהלך שיחת הטלפון ביניהם בחודש יולי העלה נתניהו את סוגיית הפגישה. בעוד שבלשכת ראש הממשלה טענו כי במהלך השיחה ביידן הזמין את נתניהו לפגישה בחדר הסגלגל, בבית הלבן טענו שהשניים רק סיכמו להיפגש בארה"ב בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully