וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מבהירים: לא מספקים נשק קטלני לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 19:38

לאחר הסערה בעקבות הפרסומים על כלי נשק ורכבים משוריינים שהועברו לרשות הפלסטינית, הבהירו במשרד החוץ האמריקני כי הם אינם מספקים נשק ותחמושת לכוחות הביטחון הפלסטיניים. האמריקנים קראו לישראל ולרשות להדק את שיתוף הפעולה הביטחוני

בווידאו:רה"מ נתניהו:"מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית"/דוברות רה"מ

משרד החוץ האמריקני הבהיר היום (רביעי) כי ארה"ב אינה מספקת נשק קטלני למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. יחד עם זאת, קרא משרד החוץ של ארה"ב לישראל ולרשות הפלסטינית להדק את שיתוף הפעולה הביטחוני.

למה זה חשוב?

  • בימים האחרונים התפרסמו דיווחים בתקשורת הפלסטינית והישראלית על כך שארה"ב העבירה דרך ירדן כלי רכב משוריינים ונשק לכוחות הביטחון הפלסטיניים.
  • בגלי צה"ל דווח הבוקר כי ישראל העבירה לכוחות הביטחון הפלסטינים 1,500 רובים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הכחישו את הדברים.
  • הדיווחים בנושא הביאו לתגובות נזעמות מצד שרי הימין הקיצוני בממשלה וערערו את יציבות הקואליציה.
בנימין נתניהו  | ג'ו ביידן | אבו מאזן. רויטרס, פלאש 90, אלכס קולומויסקי, עיבוד תמונה
בארה"ב קראו לישראל ולרשות הפלסטינית "להדק את שיתוף הפעולה הביטחוני"/עיבוד תמונה, רויטרס, פלאש 90, אלכס קולומויסקי

מה הם אומרים?

  • "הסיוע הביטחוני האמריקני לרשות הפלסטינית אינו כולל אספקת נשק ותחמושת לכוחות הביטחון הפלסטינים", אמר לוואלה! דובר מטעם משרד החוץ האמריקני.
  • דובר משרד החוץ האמריקני ציין כי יש להמשיך בשיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית, בתיאום עם ישראל, כדי לשפר את המצב הביטחוני בגדה המערבית.
  • "אנחנו מודאגים מהאלימות הגוברת בגדה המערבית וקוראים לישראל ולכוחות הביטחון הפלסטינים לעבוד יחדיו כדי לשפר את המצב", אמר הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני.

מה עשו רה"מ והשרים?

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המל"ל להציג לקבינט המדיני-ביטחוני את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לראשות הפלסטינית. "ההחלטה התקבלה במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת", ציינו בלשכת נתניהו.
  • בלשכת רה"מ אמרו מוקדם יותר היום כי ההחלטה על העברת המשוריינים לרשות הפלסטינית התקבלה בשנה שעברה על ידי ממשלת בנט לפיד. בכירים בממשלת בנט לפיד הכחישו זאת והוסיפו כי גם אם כן, הממשלה הנוכחית מכהנת כבר 9 חודשים ובחרה שלא לעשות שום שינוי בהחלטה). בנוסף, לדרישת יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, נתניהו הבהיר מוקדם יותר בקולו כי לא התקבלה כל החלטה על העברת נשק אלא על כלי רכב משוריינים בלבד.
  • אחרי הודעת לשכת רה"מ פרסמה עוצמה יהודית הודעה שבה היא מברכת את נתניהו על ההנחיה, אולם במפלגה הציבו דרישה "בלתי מתפשרת" לדבריהם, "לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully