וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הזעם מימין: נתניהו יביא לקבינט את החלטות הממשלה הקודמת ביחס לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 19:26

אחרי שבן גביר וסמוטריץ' הביעו זעם על העברת המשוריינים לרשות, נתניהו ושר האוצר נפגשו וסיכמו שהמל"ל יציג לקבינט את כל ההחלטות, "במטרה לוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת". בלשכת רה"מ טענו כי ההחלטה התקבלה על ידי ממשלת בנט-לפיד, בכירים בממשלה הקודמת הכחישו

בווידאו:רה"מ נתניהו:"מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית"/דוברות רה"מ

סערת הרכבים המשוריינים לפלסטינים: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המל"ל להציג לקבינט המדיני-ביטחוני את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לראשות הפלסטינית - כך נמסר מלשכתו לאחר הפגישה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "ההחלטה התקבלה במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת", ציינו בלשכת נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר היום כי ההחלטה על העברת המשוריינים לרשות הפלסטינית התקבלה בשנה שעברה על ידי ממשלת בנט לפיד. בכירים בממשלת בנט לפיד הכחישו זאת והוסיפו כי גם אם כן, הממשלה הנוכחית מכהנת כבר 9 חודשים ובחרה שלא לעשות שום שינוי בהחלטה). בנוסף, לדרישת יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, נתניהו הבהיר מוקדם יותר בקולו כי לא התקבלה כל החלטה על העברת נשק אלא על כלי רכב משוריינים בלבד.

אחרי הודעת לשכת רה"מ פרסמה עוצמה יהודית הודעה שבה היא מברכת את נתניהו על ההנחיה, אולם במפלגה הציבו דרישה "בלתי מתפשרת" לדבריהם, "לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר. חיים גולדברג, פלאש 90, דוברות רה"מ, עיבוד תמונה
בן גביר איים, נתניהו הבהיר/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, פלאש 90, דוברות רה"מ

סמוטריץ' "רתח מזעם"

  • שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס היום בצהריים את סיעת הציונות הדתית להתייעצות אחרי ההבהרה של נתניהו, שבה הובע תסכול ממדיניות הממשלה בנוגע לפלסטינים ועל כך שלא עודכנו לגבי ההחלטה על העברת השריוניות.
  • בסביבת סמוטריץ' אמרו כי "לא הכירו את המהלך" וכי הוא "רותח מזעם". מקורבי סמוטריץ' טענו כי הם מעריכים "שצעדי חימוש הרשות הפלסטינית כמו גם הצעדים בבית הנשיא, הם תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל, שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו".
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 14.2.23. סראיה דיאמנט/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"לא הכירו את המהלך". שר האוצר סמוטריץ'/עיבוד תמונה, סראיה דיאמנט/ פלאש 90

ההבהרה של נתניהו

  • מוקדם יותר נתניהו אף הפיץ סרטון בו הוא טוען כי מאז שקמה הממשלה, "היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית". מה שכן נעשה, כך לדברי ראש הממשלה, "זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ (בממשלת בנט-לפיד) בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו". לוואלה נודע! כי בן גביר ביקש מנתניהו להכחיש בקולו העברת נשק לפלסטינים - וכמה דקות לאחר מכן ראש הממשלה פרסם את הסרטון.

מה הרקע לסערה?

  • המהומה הפוליטית שפרצה היום נגעה לעשרה כלי רכב ממוגנים שארה"ב מתכוונת להעביר לידי הרשות הפלסטינית, באישור ממשלת ישראל וצה"ל. הבוקר נפוצו דיווחים כי בנוסף למשוריינים, שעדיין ממתינים בירדן, ישראל הסכימה גם להעברת למעלה מ-1,500 כלי נשק למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, שעוררו תרעומת קשה בקרב אנשי הציונות הדתית ועוצמה יהודית שאף איימו בהפלת הממשלה.
  • עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי מאז שנכנס לתפקידו לא אושרה אף העברת נשק לפלסטינים. בלשכת ראש הממשלה כאמור ניסו להתנער גם מהחלטה וטענו כי התקבלה בממשלה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully