וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיי ואחיותיי הציונים והפרטיזנים - מבקש מכם סליחה

עו"ד עוז חיים

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 8:35

איך קרה שסגן יו"ר הכנסת, שבנסיבות מסוימות עלול לשמש כממלא מקום נשיא המדינה, מבטא אמירות כל כך קיצוניות ומסוכנות נגד המפעל האדיר של הציונות? אני מבטיח לא להפסיק לספר את הסיפור ולך ח"כ אייכלר, תתבייש. דעה

בווידאו: למרות המלחמה באוקריאנה: אלפי מתפללים באומן/מערכת וואלה!

הם מביטים לעברי כולם מן היערות העבים באירופה. משדות הקרב הלוהטים, מהמשלטים, מהטנקים ומהמשוריינים. מהביצות השורצות יתושים, מאדמת הטרשים שהפכה פורייה, מהמדבר שהתלבש ירוק. הם נועצים בי מבט עצוב ושואלים אותי: איך זה קרה? מהלילה שבו ח"כ ישראל אייכלר כתב את דברי השנאה שלו - הפרצופים שלהם לא נותנים לי מנוח.

איך זה קרה שסגן יושב ראש הכנסת של מדינת ישראל, של המדינה שלנו, מי שבנסיבות מסוימות עלול לשמש כממלא מקום נשיא המדינה, מבטא אמירות כל כך קיצוניות ומסוכנות נגד הציונות. נגד המפעל האדיר הזה, שעליו חלמו יהודים במשך אלפי שנים, ואותו זכינו להגשים. בכוח הזרוע, בכוח הנשק, בכוח הנחישות, האומץ, ההקרבה, וכן גם בכוח האמונה הגדולה בצדקת הדרך.

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018/ראובן קסטרו

הם שואלים אותי, כל אותם פרצופים, ואין לי מענה. רק בושה גדולה על זלזול, על בורות, על רמיסה גסה של היסודות שעליהם בנויה המדינה הזאת. זלזול בגיבורי וגיבורות ישראל, בבוני ובונות הארץ הזאת, בבנים ובבנות שנפלו על קדושת הארץ הזאת, במשפחות השכולות שהקריבו הכול כדי שנהיה עם חופשי וגאה בארצנו, בלוחמות ובלוחמים שפצעו את גופם, שניקבו את נפשם, שמילאו את נשמתם בעפר הארץ.

אחי ואחיותיי, הציונים והפרטיזנים, אתם שנקלעתם שלא בטובתכם בין מילים מחפירות של בוז ולעג, אני מבקש מכם סליחה. לא רק בשמי אני מבקש, אלא בשם כולנו. בשם דורות של ציונים החבים לכם חיים חופשיים עם זהות לאומית, ריבונות, שפה, מטבע. רגעים מדהימים של תקומה, של פריחה, של עוצמה והישגים פורצי דרך. מדינת ישראל, ולא אחרת, היה היא התקומה של העם היהודי. נס ציוני בן זמננו.

ולצד הסליחה שאותה אני מבקש, יש לי גם הבטחה. הבטחה לא להפסיק לספר את הסיפור הציוני, את האתוס המשותף של כולנו, היום ובעוד דורות קדימה. זו איננה רק משימתי שלי, זו המשימה של כולנו. זה החוב שאנו נושאים עימנו כלפיהם. ולך ח"כ אייכלר, שכך בחרת להשתלח בגיבורי וגיבורות האומה שלנו, להקטין את זכרם ופועלם, לגמד ולבוז במפעל הציוני לו אנו חייבים את חיינו, נותרה עבורי אלייך רק מילה אחת אחרונה. תתבייש.

עו"ד עוז חיים הינו מנכ"ל המועצה הציונית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully