וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר לשוטרים שהורשעו בשוד והתעללות בפלסטינים במעבר מיתר

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 19:39

בווידאו: תיעוד תקיפה ושוד של פלסטינים בידי שוטרי מג"ב, כתב אישום הוגש נגד השוטרים/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) את עונשם של ארבעה שוטרים ששדדו פלסטינים, התעללו ותיעדו את מעשיהם לפני כשלוש שנים במעבר מיתר. השוטרים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, במעשים שביצעו וביהמ"ש גזר עליהם 4 שנות מאסר, 3 שנות מאסר, שנה ו-4 חודשי מאסר ו-8 חודשי עבודות שירות. כמו כן נגזרו על הארבעה מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי למתלוננים, כל אחד לפי חלקו.

על פי כתבי האישום, במסגרת תפקידם כשוטרי מג"ב, הם אבטחו פרצה בגדר בסמוך למעבר מיתר, במטרה למנוע כניסה של פלסטינים לשטח מדינת ישראל. במספר הזדמנויות, בעת שהיו הנאשמים בניידת משטרתית, כשהם לבושי מדי מג"ב וחמושים בנשק משטרתי, ותוך שהם מנצלים את סמכויותיהם ומעמדם, שדדו סכומי כסף מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך הפרצה.

בכמה מן המקרים הם השתמשו בכוח נגד הפלסטינים, כיוונו לעברם נשק, ערכו חיפוש על גופם, ובאותה עת נאשם אחר לקח לניידת את התעודות והארנקים של הפלסטינים וגנב את כספם. בכמה מהאירועים תיעדו הנאשמים את האלימות בתמונות ובסרטוני וידיאו במכשירי הטלפון הניידים שלהם. בחלק מהמקרים עטו הנאשמים מסיכות פנים כדי למנוע זיהויים.

מעבר מיתר, אפריל 2020. Wisam Hashlamoun/Flash90, פלאש 90
מעבר מיתר/פלאש 90, Wisam Hashlamoun/Flash90

לאחר חקירה של צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים, הוגש כתב אישום נגד חמישה שוטרים, ובמסגרת הסדרי טיעון בין הצדדים הודו הנאשמים והורשעו, כל אחד על פי חלקו, בעבירות רבות וחמורות שיוחסו להם בכתבי האישום, בין היתר, ביצוע עבירות של שוד מזוין, הפרת אמונים, תקיפה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

ביהמ"ש קבע כי "הנאשמים הסבו נזק לא רק לתדמית גורמי אכיפת החוק אלא גם לשמה הטוב של מדינת ישראל שאגב ניהול מערכה קשה אל מול גורמים עוינים, שונים ורבים המבקשים לפגוע בה וביושביה, נאבקת להוכיח את מוסריותה וטוהר נשקה בכל זירה אפשרית, גם בהקשר של ההתנהלות מול האוכלוסייה הפלסטינית". גזר דינו של הנאשם החמישי בפרשה יינתן בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully