וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו מול מעון רה"מ: "להחזיר את ישראל לפסים"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 23:38

מתנגדי המהפכה הגיעו לעצרת המרכזית מול בית המשפט העליון, לקראת הדיון ההיסטורי מחר בבג"ץ על עילת הסבירות - משם המשיכו בצעדה לכיוון מעון רה"מ ברחוב עזה. כביש בגין נחסם למספר דקות במהלך ההפגנה. ציפי לבני: "ההפיכה המשטרית חשפה את ההפיכה המשיחית"

אלפי מפגינים התכנסו הערב (שני) בכיכר אגרנט שבירושלים - לקראת הדיון ההיסטורי בבג"ץ מחר על העתירות שהוגשו נגד תיקון חוק יסוד: השפיטה לביטול עילת הסבירות. לקראת השעה 20:30, כביש בגין נחסם לתנועה על ידי עשרות מפגינים. כעבור כמה דקות, המוחים פונו לשולי הכביש, והציר נפתח.

בין הנואמים בהפגנה, שרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני, ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, תא"ל במיל' אמל אסעד - ממובילי מחאת הדרוזים, וסא"ל במיל' רון שרף, ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק".

בתום המחאה מול בית המשפט העליון, המפגינים החלו לצעוד לכיוון מעונו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה - שם הפגינו עד לשעות הלילה המאוחרות. כוחות משטרה ומכת"זיות נפרסו בסמוך לכביש בגין ובכניסה לעיר, מחשש לחסימה נוספת.

ציפי לבני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, באר שבע, . 9 בספטמבר 2023. תניא ציון וולדקס, צילום מסך
"אלה המבקשים לפגוע בציונות אינם אויבים מבחוץ, אלא ממשלה מבית שמובילה אותנו למדינה דתית משיחית מבודדת ומסוגרת". ציפי לבני/צילום מסך, תניא ציון וולדקס

"אלה המבקשים לפגוע בציונות אינם אויבים מבחוץ, אלא ממשלה מבית שמובילה אותנו למדינה דתית משיחית מבודדת ומסוגרת", אמרה בנאומה ציפי לבני. "ההבדל בין אייכלר לביבי זה שהאחד קורא כבר למדינה גטו עברי בארץ ישראל, והשני עלול להפוך את ישראל לכזה אם רק נפסיק להיאבק".

"מי שחושב שקצת מילים ותיקונים וניסוחים יחזירו אותנו לבתים טועה ומטעה. ההפיכה המשטרית חשפה את ההפיכה המשיחית. חוקי ההתשלטות חשפו את חוקי ההשתמטות. אנחנו אחרי רעידת אדמה. טיח וצבע לא יתקנו את השבר שנוצר - אנחנו צריכים לבנות את הכל מחדש, ולהחזיר את ישראל לפסים, על אדני מגילת העצמאות", הוסיפה.

"80% מהישראלים נחרדים מהקרע בעם. ביחד נדרוש לעגן את חוקי המדינה כדי להבטיח את הדמוקרטיה לדורות", אמר רון שרף, ממובילי מחאת "אחים לנשק". "בעתיד כשתסתכלו אחורה ותחשבו על מה שעברנו,
תהיו גאים שלא עמדתם מנגד תהיו גאים שהובלתם את המאבק של דורנו שנלחמתם בשביל ההורים שלנו שהקימו את הנס הזה וכדי שהילדים שלנו יוכלו לחיות פה, ותהיו גאים בעצמכם שהייתם החומה הבצורה ששמרה על ישראל", הוסיף.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023. אבי רוקח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023/אבי רוקח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023. אבי רוקח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023/אבי רוקח

לפיד: "האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה"

מוקדם יותר הערב, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למגעים לפשרה וטען כי "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי". לדברי לפיד, "מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"ץ".

"רגע לפני ש-15 שופטי בג"ץ מתכנסים, רגע לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה. האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו ואנחנו נביא למדינת ישראל שקט אמיתי לא הונאה נוספת", הוסיף.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023. אבי רוקח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביהמ״ש העליון, ירושלים. 11 בספטמבר 2023/אבי רוקח

מחר בשעה 9:00 בבוקר יפתחו חמישה עשר שופטי בית המשפט העליון באולם ג' את הדיון ההיסטורי בשמונה עתירות שהוגשו נגד התיקון לחוק יסוד השפיטה - שקבע כי בית המשפט לא יכול לדון בסבירותה של החלטה שקיבלה הממשלה או כל אחד משריה.

בין העותרים נגד התיקון לחוק יסוד השפיטה ניתן למצוא את התנועה לאיכות השלטון, לשכת עורכי הדין, תנועת אומ"ץ התנועה הדמוקרטית האזרחית, המיזם הרב מגזרי למיגור העישון וגם ח"כ לשעבר סתיו שפיר והאלוף במיל' רוני נומה. המתנגדים לביטולה של עילת הסבירות טוענים כי מדובר בפגיעה בהפרדת הרשויות וכי הרשות המבצעת - הממשלה והרשות המחוקקת - הכנסת, מתערבות לרשות השופטת בעבודתה.

בנוסף, העותרים טוענים כי מכוח סעיף 15 לחוק יסוד השפיטה שמסמיך את בג"ץ לתת צווים למען הצדק בכל עניין - כך גם כאן, בעתירות שעוסקות בתיקון לחוק יסוד השפיטה יש לבג"ץ סמכות לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully